Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Aamor & Tina - 23 januari 2010 22:14

Min kväll har varit väldigt lugn förutom när jag och matte busade med mina leksaker.

Vi var på golvet och lekte och rätt som det var stack jag ut ur rummet och när jag kom tillbaka frågade matte var jag varit, då gick jag fram till hennes ansikte och rapade! Bara varit i köket och ätit!


Har testat min nya sele på mina två rundor nu i kväll och den är perfekt!

Snygg, sitter som en smäck och jag slipper ha halsbandet, fast jag har inte haft nått emot det. Fast allt klär en skönhet säger matte.

Har nog sett lite mallig ut när jag haft den på men det bjuder jag på!


Jag har tidigare idag hjälp matte med blommorna, hon kastade 4 st och klippte ner 2 så när vissa blad trillade på golvet samlade jag upp dom fast jag la dom i min ena säng, varför tänker jag inte berätta för någon!

Matte såg att de hamnade där så de är borta!


Natti Natt....


Av Aamor & Tina - 23 januari 2010 15:48

I förmiddags gick vi bort till Affi och när matte satt vid köksbordet hörde jag henne säga att "vi kör upp om" men egentligen hörde jag bara kör=bil, jippie vi ska åka bil och så var jag väldigt alert!

Tyvärr var det inte så! matte och mattefar gav sig iväg och vi fick stanna hemma för de skulle ju titta på ett hus.

Nu visade det sig att huset inte var något intressant för matte, för mycket behövdes göras och så luktade där konstigt sa hon. Bättre tur nästa gång!


När de kom tillbaka så hade de varit och handlat så när allt var inpackat så sa matte "vill du åka bil nu Aamor?". Vilken töntig fråga, klart jag vill!

Affi och mattefar fick också följa med för vi skulle till vår djuraffär där jag skulle prova ut en sele. Det blev en grå/grön och den passade mig utmärkt.

Våra klor fick också en översyn så nu kan vi smyga över trägolvet utan att vi hörs!

Affi fick en leksak så den retade hon mig med sen när vi kom tillbaka. Jag ville ju ha den men jag fick inte ens titta på den mer än när hon kom fram med den i munnen och pep med den samtidigt som hon tryckte den mot mitt öra!


Matte undrade om jag hade lust att åka hem - sa hon åka?

Det blev alltså en åktur till för vår bil stod hos matteföräldrarna.

Av Aamor & Tina - 23 januari 2010 08:53

Igår när vi gick och la oss sa matte flera gånger till mig "i morgon är det lördag och vi ska sova länge", nog för att jag trodde förra helgen att hon försovit sig!

Ska vi ha sovmorgon? Vi får väl se om det blir så!

Sovit hela natten och gott har jag sovit. Visst är det skönt att sova!

Klockan 7.40 tyckte jag att matte hade haft sovmorgon nog så då väckte jag henne men hon sa att vi hade väl kunnat sova till 8 i alla fall!

Hallå, vad gör 20 minuter?


Vi har även gått en långrunda och matte gick bättre idag, inte fort men bättre.

Hon haltade inte lika mycket och så var marken jämn så det gick bra.

Fast trampade hon lite snett så lät hon lite! Undrar om hon inte är lite pipig!


Jag ska till Affi sen för matte och mattefar ska titta på ett litet hus senare idag.

Tror inte att vi kommer att flytta för matte sa att det blir för mycket av lönen som går till bara boendet, men vi får väl se. När rätt ställe dyker upp så kanske!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards