Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Trist!

Av Aamor & Tina - 30 januari 2010 08:48

Jag har sovit så gott i natt men vaknade redan 5.30, försökte väcka matte men hon sa "sov Aamor" så okej då!

En timme senare var jag vaken igen och tyvärr hade jag inte bättre tur med att få upp matte då.

Det är ju så trist att vara vaken själv och så vill människan inte vakna, men visst, jag fick sova vidare.

Nästa gång ska jag lyckas bättre, tänkte jag innan jag somnade och så blev det också.

La in "Jag MÅSTE gå ut"-gnäll i mitt väckningsförsök och det lyckades fast då var klockan 7.30, matte hälsar och tackar för det Sara!

När sen matte väl kommit upp behövde jag inte gå ut, inte akut i alla fall.


Vi gick en lång runda vid 8 och det är kallt ca -9 och så blåser det så det känns kallare.

Jag mötte en Schäfer tik och människorna hade inte tänkt låta oss hälsa, tror jag, så jag satte mig helt sonika ner och tänkte inte gå ett enda steg till förrän vi fått hälsa. Vi fick hälsat och busat lite, har hälsat på henne innan men när hon gått med sin husse, matten visste nog inte att vi kände varandra.


Nu tänker jag vila lite för matte var ju uppe tidigt och väckte mig, hihi!

 
 
Edith

Edith

30 januari 2010 10:00

Du var en rackare till att vara morgonpigg. Och är man uppe så där tidigt måste man ju få ta sig en liten lur på förmiddan. Det är väl inte så konstigt. Själv var jag ute och gick vid halv åtta-tiden och tänk då var det lite lite snö på biltaken. Men tyvärr allt på marken var borta. Ha' en bra lördag.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

30 januari 2010 10:51

Här var det nästan 15 minus när vi var ut på första rundan och det är griskallt, för det snöar och är lite ruggigt.

Kul att du fick hälsa, här möter vi inga hundar när vi är ute men väl färska älgspår som vi kan snosa runt i men idag var det lite för kallt för att vara ute någe länge.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

30 januari 2010 12:17

Busunge!

Påstå att det var matte som väckte dig å inte tvärt om. ½6 till på köpet en lördag, inte undra på att hon inte ville gå upp då. Sen lura henne att du har bråttom ut, men bara tills hon går upp. *fniss*

Ha nu en mysig lördag tillsammans!

Voff på're och en kram till matte

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 januari 2010 12:30

Ja sådär brukar jag också säga till Bamse och Valle. Lägg er ner, men ibland funkar det inte så bra. Det beror på hur sent Valle ätit, han har ju en förmåga att vilja ha mat efter klockan 22. Vi har det bara bra, ha det så bra själva

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

30 januari 2010 16:07

Ja du var mig en tidg rackarns unge ! Vad ska man upp så tidigt för ? Fast jag lade mig ju inte förrän vid 12 inatt förstås. Min matte vaknade vid 07 och väckte mig för att ta ut mig, men jag hade inte den minsta lust att gå ut i - 10 gradig kyla så dags så jag bara mrrrrffffade och somnade om. Sedan gick jag inte upp förrän vid 10 tiden och tog husse med mig. Matte sov så hon snarkade !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wille

30 januari 2010 16:44

Ja gör det jag gillar nya bloggkompisar. Tackar för komplimangen (hette det så) .
Jag gillar din blogg och du verkar vara ett charmtroll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards