Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Aamor & Tina - 31 januari 2010 20:22

Sovit eller vilat mesta delen av kvällen. Skönt att bara ta det lugnt.

När snöfallet lungnat ner sig kom en traktor och skrapade på vårt område och den dönade så jag vaknade till!


Varit ute nu och snöandet har tagit ny fart igen och än en gång var jag snötyngd!

Otroliga temperatur skiftningar på ett dygn från -18,1 till -1 som det är nu.

Jag protesterar mot kyla över ca -3 när det är snö för allt fastnar i min päls!

De behöver knappt ploga där jag gått för allt hamnar på mig och sen i vår dusch! Idag har jag fått duscha 3 gånger, klarade mig i morse och förmiddagen för då var det kallare.

Lite småtrött på det nu, ja inte snön men att det är för lite minus grader!


Tänker sova snart igen för jag ska ju "jobba" i morgon.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 31 januari 2010 16:15

Vi skulle ha passat Affi i kväll men nu blev det inte så, jag fick gå dit och leka lite med henne istället.

Vi har varit ute och busat i den nya lätta snön.

Det har snöat nästan hela dagen, uppehåll ett tag men sen kommer det igen, har säkert kommit 15-20 cm.

Det värsta är att det är en sån snö som fastnar i pälsen så det blir duschen så fort jag varit ute.


Hemma och återhämtar mig för det är urjobbigt att skutta i så djup snö för en liten kille som är lägte i manken än all snö som ligger fast kul!

Av Aamor & Tina - 31 januari 2010 09:33

Idag sov jag faktiskt till 8, det blev ju inte så mycket sömn i gårkväll när jag var borta för jag var tvungen att hålla koll på katten.


Jag har varit ute på dagen första runda och det är ganska kallt -7 men snön vräker ner, helt otroligt.

Matte pratade med matteföräldrarna och som kallast i natt har vi haft -18.

Jag mötte min Lhasa Apso tjej, hon fick syn på mig först och började kalla och när jag fick syn på henne stannade jag för hon fick så bråttom att hennes matte höll på att falla.

När jag sen kom hemåt var Fanny ute så vi snackade och busade lite.

Jag bar på mattes ena vante och ville att Fanny skulle försöka ta den men hon var inte intresserad så då släppte jag vanten och så busade vi istället.

Hade det varit syrran hade hon gjort allt för att försöka få ta vanten!


Väl inne i värmen igen satte jag igång att fråga efter mat, matte tittade på mig som ett frågetecken och úndrade "vill du ha mat, Aamor?". Det ville jag, åt en halv portion.

Det tillhör verkligen inte vanligheterna att jag vill äta på morgonen men en kille har väl rätt att ändra sig då och då.


Nu ska jag vila mig lite!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards