Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2010

Av Aamor & Tina - 2 januari 2010 16:49

Vi skulle hämta hem vår bil idag så när vi gick iväg till matteföräldrarna träffade jag en gammal kompis, nu är han inte så speciellt gammal men han bodde här på vår gård när jag flyttade hem.

Han flyttade för ett bra tag sen men nu blev han passad av en familj mittemot oss (släktingar till ägaren). Vi kände igen varandra direkt när jag kom ut och som vi lekte. Han är en Chihuahua, långhårig och heter Smokie.

När jag mötte homom första gången var han större än mig men nu har jag växt om honom med råge! Fast han ville vara den som bestämde ändå så okej, han är ju äldre!

Det var jättekul att träffa honom.


Matte lämnade mig hos Affi för hon behövde köra och handla lite och så körde hon hem bilen till garaget direkt därefter så jag blev allt snuvad på att få åka bil! Lite taskigt om jag själv får säga det!


Nu ska vi förhoppningsvis ta det lugn i kväll och bara vara.

Av Aamor & Tina - 2 januari 2010 09:37

Jag sov bara till 8 idag och när jag vaknade såg jag till att väcka matte också för hon kan ju inte ligga där och sova!

Jag sa "God Morgon, matte" fast med lite pip och grymtningar för jag kan ju inte snacka men matte förstår mig! Gör hon inte det direkt så ser jag till att hon fattar!


Jag har varit ute på morgonrundan och det blev en ganska så lång runda, skönt.

Så såg vi att det snöade, lite kornsnö så både jag och matte hoppas på mer under dagen.

Jag såg en vattensamling som hade fruset till och den var jag tvungen att prova, ganska så halt. Som tur var såg ingen oss och matte hade inte kameran med så där finns inga bildbevis på mitt kasande där.


Hemma igen så hoppade jag upp i mattes säng och sen kallade jag på henne för jag ville ner, trodde hon men jag kallade på henne för jag blev väldigt kelsjuk och lite bussugen.

Det är faktiskt mysigt i mattes säng bara jag slipper sova där!


Vet inte vad vi ska hitta på idag men matte sa att vi skulle ta hem bilen, den har stått på matteföräldrarnas uppfart nu ett tag för vi har "glömt" att ta hem den.




Av Aamor & Tina - 1 januari 2010 20:54

Snacka om att jag var i behov av att få vila min trötta och slitna kropp!

Sen vi kom hem har jag i stort sätt bara legat och vilat, förutom några måsten som har varit nödvändiga för matte att göra och då måste jag ju kolla in henne!

När hon suttit ner har jag legat på hennes fötter och dragit timmerstockar!

En liten hund måste se till att få sin återhämtning från alla helger!


Jag har även fått ner matte på golvet för att hon skulle hålla mitt tuggben, allt var frid och fröjd till hon hittade mina "änglavingar" (tovor på mina skuldror som gör att håret står ut).

Hon försökte dela men fingrarna men jag var ju inte direkt villig att hålla till.

Då kom borsten fram men man är väl inte dum, jag la mig på rygg, hahaha, där fick hon!

Och jag också visade det sig för min mage fick sig en regäl genomborstning, behovet fanns nog.

Mina änglavingar och jag hamnade till sist på trimbordet och vi kan väl säga som så att de har nu flugit sin väg.

De är ganska så lättodlade så de är snart tillbaka!


Varit ute på en kvällsrunda nu och det skjuts lite här och där så vi gick inte ditåt utan vi tog bara en kortis.


Nu ska matte se om där finns något på TV och jag ska väl vila lite till!

Det var allt från första dagen 2010!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 1 januari 2010 15:37

Jag och matte gick bort ett litet tag till matteföräldrarna och Affi, vi åt rester från igår. Ja, nu åt inte jag något för jag gillar tydligen inte vildsvin.

Det snöade faktiskt lite, pyttelite när vi gick dit men det slutade tyvärr lika fort som det började!

Hoppas det kommer igen!


När vi kom hem ville jag ha lite mat så matte blandade till lite till mig och jag åt nästan allt och sen tackade jag för maten med en ordentlig rap! Det var gott!

Nu tänker jag vila lite om nu matte kan tänka sig att sitta ner, hon håller på med tvätten så man vet aldrig när hon far upp och störar sig!




Av Aamor & Tina - 1 januari 2010 10:13

  

Några av raketerna från midnatt!


Jaha, nu börjar år 2010 och jag kommer att fylla hela 2 år detta år, nu dröjer det till september men ändå!


Jag hade det bra igår, jag var inte rädd för raketerna men jag tittade upp när de lät mycket men det var allt. Så skönt för det är så synd om alla djur som är så rädda för detta.

Låter mycket men många är väldigt vackra!


Det blev ju lite sent för mig inatt så jag sov hela natten och till klockan 9.05

Var lite nödig då så matte fick klä på sig snabbt men det är hon ganska bra på för hon övade upp det när jag var valp.


Sara: Det har inte blivit så mycket skrivande på dagarna för jag har liksom lite att hitta på och så "gider" jag inte alltid heller.

Vi får njuta av den veckan (nästan) vi har kvar av ledigheten.


Matte tog ett kort på mig igår när jag var nytofsad och våtkammad i mustachen! Måste säga att jag är ganska så söt!

  

Nu tänker jag vila mig lite för jag var ute på en lång morgonrunda och det är kallt så jag gick snabbt. Vi har -8.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards