Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2010

Av Aamor & Tina - 28 januari 2010 20:41

Hemsk trött blir jag när efter allt snöbus, slocknade totalt ett par timmar vilket var så skönt.

Matte fick för sig när jag vaknade att magen skulle borstas, idéer hon kan få men okej då! Det bästa var att det blev gjort på golvet i samband med gos.


Varit ute på dagens sista runda och kollat snöläget och snödjupet.

Där jag provade hängde jag lös, magen och pälsen måste ha burit upp mig för jag kände ingen mark under tassarna.

  

Det var kul att hoppa i snön ett tag men jag blev lite trött för jag måste ta en otrolig fart och sats för att ta mig upp!

Lite TV för matte nu och lite vila för mig!

Fredag i morgon, yeah!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 28 januari 2010 17:31

I morse när vi gick till Affi var halva vägen skottad så vi fick hoppa fram mellan drivorna, inte mig emot.

Vi var lite tidiga för matte visste inte hur vägen till jobbet såg ut så hon kanske skulle gå dit men det gick att cykla såg hon sen.


Affi och jag har busat och hoppat runt i snön så fort vi varit ute, oj, vad kul det är.

När vi varit inne så har vi tagit det ganska lugnt, måste återhämta sig nån gång ju!


När vi gick hem från "dagis" idag följde Affi och mattefar med och jag sprang uppe i snön som låg på gräsmattorna, snön går över min mage.

Affi fick för sig att jag var olydig så hon skulle "ta rätt" på mig, så var gång jag kom ner på gångbanan fick jag mig en omgång (sån där lätt), så jag höll mig uppe i snön men till sist kom även hon upp dit och då var snöbuset igång!

Matte sa att vi såg jätteroliga ut eftersom vi fick studsa fram, tur vi kan roa fler än oss själva.


Nu tänker jag vila mig lite tills det är dags att gå ut igen eller tugga på goa ben!

Av Aamor & Tina - 27 januari 2010 20:46

Sovit nästan hela kvällen förutom den stunden jag gnagade på mitt tuggben.

Det har slutat snöa och blåser knappt något, får se om det kan hålla sig så hela natten.

Var ute på dagens sista runda och det är oskottat överallt så det blev till att plumsa fram både för mig och matte, fast jag skuttade mest.

Ett tag sa matte att jag såg ut som en snöhund för hela jag var täckt.

På vissa ställen gick det bra att gå, var ca 5 cm men på de flesta var mer snö än mina ben är långa och på vissa "bottnade" jag inte alls.

Men vad kul det var att skutta fram.

När jag kom hem såg jag nästan ut som sist jag var en snöboll!

  

Det blev duschen även denna kväll för att få bort all snö!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 27 januari 2010 16:48

Lagom kallt i morse ca -6 och vindstilla. Affi satt och väntade som vanligt på mig för när jag har kommit in brukar vi få vårt favorit godis av mattefar, så jag är verkligen efterlängtad när jag väl kommer. snabbt ut i köket och sen går allt i 190!


Vi har busat lite i uterummet idag, "bäddat" om i vår stoea biabädd, dragit filten runt överallt som ska ligga i den, kul har vi haft.


Matte hämtade mig i vanlig tid idag och vi var ganska tidigt hemma.

Vädret är helt annat nu än i morse, ja minusgraderna är nästan samma men det andra!

Det snöar och blåser kors & tvärs, lätt snö som fyger igen så hela jag försvann i vissa drivor!

Snön är lätt så det är super kul att hoppa i den, jag skuttade som en kanin hela vägen hem för att gå normalt var inte att tänka på.

Undrar om vi blir insnöade tills i morgon, vi bor på markplan så fortsätter det så här har vi kanske snö över våra fönster!


Jag har ätit min mat och matte säger att jag börjar bli ett litet matvrak men jag håller inte med för jag ska äta 2 gånger om dagen och äter en plus en massa annat gott i och för sig. Fast jag håller med att jag äter 100% bättre nu, varit klöddig med maten innan.

Har hunnit gosa i mattes knä och hon passade på att ta en tova på mitt lår då, hon trodde inte att jag märkte det men det gjorde jag men orkade inte bry mig för jag låg så bra!


Av Aamor & Tina - 26 januari 2010 21:21

Jag sov länge efter den avtovningen jag fick av matte, fast det var så skönt att bli av med dom. Tovorna är lätta att ta för det är ju bara ullen som sitter där runt själva håret.

Matte brukar säga att det hänger på mig hur det känns, alltså om jag sitter still eller börjar fjanta mig när kammen är fast. Var duktig idag.


Varit ute nu jag mötte en ny vän och en gammal vän, dock ej samtidigt.

Den nye var en kille på 3 månader, han var en korsning mellan Amerikansk & Engelsk Cocker Spaniel och jätte skojig att busa med.

Vad han heter glämde ju så klart matte fråga, nästa gång kanske hon kommer ihåg.

Hemmavid träffade jag Fanny och hon kom och mötte mig för hon är alltid lös, även vi busade lite även om hon är mycket lugnare än valpen var.

Kände mig så uppåt när jag gick in och så säger matte att hon tänker duscha av mig i baken, magen och tassarna, där sjönk humöret direkt!

Trots det kändes det rätt så skönt men hämnades med att hoppa upp i mattes säng för att våta ner så mycket som möjligt där.

Tyvärr blev det inte så mycket för jag var ganska så torr men känslan gjorde mig uppåt igen, hihi!


Vi har bara ca -5 och det känns som det kommer nått smått uppifrån.


Natti Natt....

  

Av Aamor & Tina - 26 januari 2010 18:27

Matte lurade mig i morse! Vi gick iväg och så sa hona att vi skulle gå ett annat håll och det var jag ju med på men när vi kom fram till vårt garage stannade jag och tittade på henne.

Matte frågade om jag ville åka bil, klart jag ville men hon hade ju inte sagt något och det brukar hon göra! Jag fick åka bil så jag var lycklig!


Faktiskt åkt bil med matteföräldrarna också så jag är väldigt berest idag!

Nu blev det inte så långt någon av sträckorna men jag har i alla fall åkt bil.


Fy vad vi hade och har kallt, i morse nästan -14 och när jag gick hem i kväll -10.

Matte sa att det skulle bli storm och snö i morgon, vilken vinter vi har, förra var mycket mildare - fast jag gillar det.


Matte var lite sen idag för hon skulle handla så hon körde hem bilen i garaget och sen hämtade hon mig.

Jag var inte inne när hon kom för vi var ute och traskade med mattefar men jag luktade genast när vi kom in att hon kommit, plus att jag såg hennes skor.


Ville ha mat så fort jag kom hem och när det var nere skulle jag upp till matte och gosa lite men istället hamnade jag på trimbordet!

Tovor, tovor, tovor - var kommer alla från? De bara ploppar dit eller nått!

Nu är jag fri ett tag från dom men troligen är där nya tills i morgon!

Tänker sova nu för en liten hund blir ju helt slut då och då!

Av Aamor & Tina - 25 januari 2010 20:44

Fick vilat en god stund efter maten och det är ju aldrig helt fel och när jag piggnade till igen fick jag tuggat lite på ett gott tuggben!


Jag har hunnit med en halvlång kvällsrunda som blev längre än vad som var tänkt från början för jag och matte gick på upptäcksfärd!

Gick genom några buskar och på andra sidan hade jag aldrig varit, spännande!

Jag sprang över en gräsplätt, snötäckt och där var väldigt få spår så jag gjorde en massa nya, det var kul!

Pinkade på isklumpen som jag upptäckte igår. Även idag stod jag och tittade ett tag på den när matte förslog att vi skulle kolla närmre och jag är som sagt pigg på det mesta.

Hann även med att känna på några pinnar i olika storlekar men inga var bra nog att försöka smuggla in!

Vi har -9,5 nu.


Nu är jag helt slut igen.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 januari 2010 17:42

Måndags morgon är inte att leka med! Matte envisades med att titta på Johan Falk igår så vi kom i säng sent. Varför ska de sända en sån film på söndagarna?

Fast kommer man bara upp så vaknar man.


Affi satt vid ytterdörren och väntade på mig i morse, man känner sig välkommen då!

Vi har varit snälla idag och spenderat mycket tid i fönsterkarmen och på bordet.

Det är ju liksom tillåtet att vara på bordet hos matteföräldrarna, bara hemma som jag inte får det. Mer klass där vet ni!!!!


När matte kom och vi skulle gå hem så ville jag inte med henne! Sprang in i TV rummet och satte mig under en stol och sa - Vill inte!

Matte gick ut genom ytterdörren men det brydde jag mig inte om!

Nu var det inte för att jag ville stanna utan för att jag hade tuggat upp en grisknorr och just nu var den super god. Skulle jag lämna den?

Nu fick jag ju göra det men har jag tur har inte syrran tuggat upp hela till i morgon!


Vi har haft kallt idag, -11,6 i morse och nu ikväll har vi -7.

Matte berättade att hon varit med ute i skogen idag men efter halva rundan började foten protestera och ömma men hon är så attans envis så det ska gå.


Eva! Matte sa att du börjat jobba igen - vad kul. Klart Ruffa ska komma ner med sin fina sele sen när det blir varmare och det är ljust ute. Jag kelar gärna med henne om hon vill.


Jag har ätit nu så jag måste smälta maten!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards