Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Aamor & Tina - 13 februari 2010 22:56

Jag har slappat nästan hela kvällen och när jag inte gjort det har jag gosat med matte.

Matte hade tänkt titta på melodifestivalen men tröttnade redan efter den första låten och gjorde annat istället.


Har varit ute på dagens sista runda, det blev som vanligt en kortis för jag vill inte gå så långt då.

Nu hoppas jag att matte ska avsluta denna dag snart så vi kan lägga oss, i morgon är det Alla Hjärtans dag och då ska jag pussas hela dagen, hihi!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 13 februari 2010 18:12

Jag och matte gick bort till Affi och matteföräldrarna nu på eftermiddagen för matte hade lovat att bada Affi också idag.

Först busade vi till det ordentligt men helt plötsligt får jag syn på att matte blandar saker i flaskor igen!

Nä nä nä, där går gränsen, jag tänker inte bada igen, tänkte jag och dök in under byrån när matte närmade sig mig men så tog hon syrran istället så då kröp jag fram.


Satt sen och spanade precis utanför duschen när syrran min blev ren och fin. Gäller att hålla sig på behörigt avstånd fall i fall!

Matte torkade och avtovade Affi också och vid ett tillfälle blev Affi så arg på min matte så matte fick lägga Affi på rygg tills hon slappnade av, själv blev jag rädd att matte var skadad eftersom Affi ibland kan vara som en symaskin!

Jag klättrade upp på stolen och undrade "är du okej matte?", hon böjde sig ner och sa att hon kunde själv så jag behövde inte hjälpa till, men hon fick en puss av mig ändå. Hon var okej!

Affi blev jättefin och jag fick mig en "åktur" som hette duga, kanske för att jag retade henne lite när hon var på trimbordet. Min syrra har bra minne!


Hemma nu och jag har ätit min kvällsmat så nu ska jag smälta maten.

Av Aamor & Tina - 13 februari 2010 12:34

Då var jag badad och ren. Var faktiskt skönt, i alla fall när allt var klart!

Det måste ha blivit ovanligt bra för matte kallar mig "min snygging" hela tiden!

Visst är jag snygg men det kan bli lite tjatigt att höra det hela tiden, hihi!

Nä, det var bara på skoj men jag blev så ren och mjuk i pälsen och så var jag jätteduktig sa matte!

  


Matte har legat på golvet och tittat på OS-invigningen och jag tyckte att hon var lite sysslolös så hon fick agera tuggben-hållare och sprättkudde.

La mig ner på sidan och sprätte med frambenen på henne, hon sa att det var rena rama "magvibrationsträning", inte vet jag för jag tyckte bara att det var kul!


Varit ute nu och skuttat rundor i snön, hu vad jobbigt det är när man sjunker net till magen. Orkar inte skutta där några längre sträckor.

Nu ska jag vila mig lite igen!

Av Aamor & Tina - 13 februari 2010 09:09

Jag sov till 7.30 i morse och sen ville jag gå ut. Matte var uppe och störade sig redan klockan 06 men som tur var hoppade hon i bingen igen och sov vidare.

Lite tidigt för mig när jag inte själv har vaknat vid den tiden!


Vi gick en långrunda och det har snöat ett tunt pudertäcke i natt. Just nu snöar det mer och det blåser en hel del så det är svårt att avgöra vilket som kommer uppifrån och vilket som har kommit men fyger runt!


När vi kom hem satte matte igång att blanda mitt schampo och balsam och när jag fick syn på det dök jag in under bordet för här gäller det att ha en flyktväg!

Satt där ett tag men hon brydde sig inte om mig utan började äta frukost istället så då kom jag fram och la mig i min säng.

Bamse & Valle: Jag hade gärna sluppit bada men till och med jag känner hur fillkig min päls är så det är nog ett måste och sen har vi ju inte så kallt som ni har, vi har -3 idag. Hade vi haft er kyla hade jag sluppit!


Nu får jag nog snart se upp för nu börjar hon röra på sig så det är nog snart dags!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards