Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Aamor & Tina - 20 februari 2010 22:26

Ikväll har jag mest sysslat med 3 saker.

Jag har gnällt (mattes ord), har velat ut två gånger och ganska nära varandra, nu var det inte för att jag var väldigt nödig utan för att det snöade och då är det kul att gå ut! Lite nödig var jag nog.

Har ägnat mig åt bus, dragit ut alla mina leksaker och velat att matte ska leka med dom, även fått henne att hålla tuggben till mig.

Det viktigaste och nummer 3 har varit vila, för att orka med de andra två krävdes vila! Sovit på mattes fötter och uppe i soffan. När jag sov i soffan var det någon som ringde på ytterdörren så jag hoppade ner och ställde mig i hallen men matte kom aldrig så jag skulle hämta henne för hon hade kanske inte hört det då sa hon att det var på TV det plingat. Fy att lura mig så!


Tror nog att vi ska gå ut en sista kortis innan sängdags men jag hoppas det dröjer ett tag till.


Natti Natt....



Av Aamor & Tina - 20 februari 2010 15:55

Jag gick bort till Affi ett tag men när jag kom dit var hon inte hemma, vilket sätt!

Nu var hon bara ute med mattefar på sin runda men jag letade igenom hela huset först och när jag förstod att hon inte gömt sig så ville jag upp i fönsterkarmen så jag skulle se när hon kom.

De var rätt så fort tillbaka och sen busade vi, mattorna krullade sig och hörnor och dörrhål blev tacklade!

Vi hade så kul ända till hon ville "bestämma" över mig, blev lite småilsk på henne då men det slutade med att hon drog mig i örat genom halva huset så det blev inte som jag tänkt! Hon får väl bestämma, hon är ändå stora syster!


Matte fick för sig att vi skulle hem precis när jag börjat tugga på en grisknorr så jag tänkte helt enkelt ta med den hem.

Tyvärr blev det inte så för Affi passade på att gå med ut på en runda när vi gick och så klart såg hon vad jag hade i munnen så hon tog tillbaka den.

Så det tjuveriet misslyckades!


Helt slut nu så jag tänker vila.

Av Aamor & Tina - 20 februari 2010 10:19

Jag sov till klockan 8.30 men vaknade till redan 6.30 men var bara lite kelig då.

Varit ute på min morgonrunda och fast det har kommit ca 3-4 cm snö i natt så är det tö väder nu och det mesta är slaskigt. På vägarna, cykelbanorna, trottoarerna är det bara slirigt slask.

Snön sjunker ihop bra nu och faller i stora stycken ner från taken, slår då och då i vårt fönsterbleck och jag hejar till var gång.


Har varit uppe på trimbordet nu och kan väl erkänna att det inte var dagens höjdpunkt för matte hade lagt märke till tovor på mitt ena bakben och tydligen fick jag inte ha kvar dom!

Tror att tovmonstret är hos mig igen, letar efter det på dagen men kan inte hitta det!

Jag får väl stå ut.


Ha en bra dag!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards