Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Aamor & Tina - 21 februari 2010 18:18

Har vilat mig pigg igen, det var så skönt. Tuggade lite tuggben men tyckte att matte såg lite väl bekväm ut i soffan så jag la in stöten - UT, jag vill ut!


Matte sa att hon hade en idé och så gick hon ut i köket, själv gick jag till dörren för vi skulle ju ut. När hon kom till mig fick jag en liten bit godis - va? var det idéen? Visst okej, jag kan väl köpa det.


Vi gick en bit och rätt som det var visslade matte, jag vände mig om och kollade in henne, hon visslade igen så då var jag tvungen att gå till henne för att kolla så hon inte gnisslade i nån led! Då fick jag en bit godis - wow!


Gick en bit till och rätt som det var visslade hon igen - här gäller det att vara kvick, snabbt framme hos henne och jag fick en bit till - wow, tror jag gillar detta!  

 

Gick en bra stund och tittade upp på matte fall i fall mer skulle komma men det gjorde det inte.


Jag fastnade på ett ställe som luktade gott men rätt som det var visslade matte, jag gjorde en helomvändning och fram till henne och det blev godis.


Längre fram kom en hund som jag inte gillar direkt så jag började blåsa upp mig men då visslar matte igen. Vet inte riktigt vilket som lockar mest men matte visslade en gång till och då gick jag fram till henne och när godiset var svalt var hunden borta!


Matte sa att hon ville träna mig lite för jag blåser upp mig mot vissa hundar och då gärna stora och okända.

Hon sa att jag varit jätteduktig denna gång men att vi får träna mer, inte mig emot så länge godis serveras är jag med!

  



Av Aamor & Tina - 21 februari 2010 15:51

Det är riktigt kallt idag, inte så kallt som i vissa delar av Sverige men det blåser ganska mycket och det gör det kallt.

Snöat har det gjort hela dagen men som tur är kommer det ganska så glest.


Jag har varit och busat med syrran en stund, gäller att hålla henne igång, hihi!

Även idag har vi fått mattor att flyga och mattemor brukar undra NÄR vi ska sluta med att busa så mycket! Aldrig säger vi, kanske när vi inte orkar, men så länge vi kan så ska vi!


Är ganska så trött nu så jag tänker ta mig en liten lur!

Av Aamor & Tina - 21 februari 2010 09:54

Vaknade klockan 8 och fick upp matte ganska så snabbt för jag var tvungen att gå ut. Trots det fick jag skynda på henne för det tog lång tid för henne att klä sig!

Idag är det verkligen skillnad på vädret från igår. Tö igår så allt blev vått och slaskigt. I morse hade allt det våta frusit till is så det var snorhalt ute.

Vi hade -4 och så snöar det lite och tyvärr blåser det småspik.


Jag har fått frillan fixad och tovor bortplockade, jag tror att vid 1,5 års ålder är det en tovperiod och jag är snart det, nästa månad.


Ska vila mig en liten stund för vi ska väl gå en långrunda senare.

  

Här ligger jag och gosar på mitt fårskin! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards