Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Aamor & Tina - 23 februari 2010 21:11

Jag vilade länge och väl efter att jag ätit min mat, så skönt att koppla av lite och det bästa av allt var att matte inte hoppade rundor.

Hon lagade mat så jag sov i ena kökshörnan och sensatte hon sig framför TV:n och då sov jag vidare där.


Gick ut vid 18.30 och då gick vi en långrunda.

Blev lite nyfiken när vi gick över skolan för de höll på att sätta upp saker på idrottshallens tak, det brummade, prasslade och så hörde jag människor som snacka men jag såg ingen! Matte sa att de ska reparera taket och att de sätter upp skydd så att de kan jobba, stora metall takstolar (mattes ord) lyfts dit men en jättekran.


Hemma igen blev jag så väldigt kelig och skulle sitta i mattes knä, trodde hon men jag ville bara värma tassarna och bli torr om dom!

Okej, kanske jag var lite kelig också.


Vi ska nog snar gå ut en sista gång och sen Zzzzzzzzz!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 23 februari 2010 17:49

Jag älskar när matte visslar på mig när vi är ute för jag får godis varje gång, hon säger ju att vi tränar men jag ser det som annat. Hon gör det morgon som kväll fast det börjar bli lite sällan nu när vi är ute, i början var det många visslingar men hon säger att jag vet vad jag ska göra nu.

Klart jag vet, man är ju smart!


Mycket bus hos Affi idag också, vi kommer nog aldrig att tröttna på det.

Affi är rolig för när matte kommer för att hämta mig ska hon upp i mattes famn, själv vill jag göra en snabb hälsning och sen vill jag ha hennes vantar.

När matte tar upp Affi tittar hon ner på mig och tittar jag på henne kelar hon riktigt med matte, så som katter gör men tittar jag inte vill hon ner igen.

Hon tror nog att jag ska bli avis men jag vet att matte älskar mig mest ändå så jag tar det lugnt!


Det blev inget batteri byte idag för servicekillen hade blivit försenad och jag som hade tänkt hjälpa till, vi får ta det imorgon istället.

Matte har larm för hon bor på markplan och om någon kommit in när jag var själv hade jag nog bara kelat ihjäl dom fast man vet aldrig. Nu är jag inte så stor och kan skydda så då är det bra med larm.

Hon hade det innan jag flyttade hem här.


Nu ska jag kolla runt lite på nätet!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards