Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Måndag!

Av Aamor & Tina - 15 mars 2010 18:36

Känndes för en trött liten hund att det var måndags morgon när klockan ringde. Inget att göra mer än att stiga upp och ha koll på matte.

Det var några minus grader i morse och sen har det varit kallt hela dagen fast solen lyst och värmt men tyvärr har det blåst en del.


Affi och jag har haft kul idag men tagit det lugnt.

Jag ville inte följa med henne och mattefar på eftermiddagsrundan för jag väntade på matte, tänk om hon kommit när jag var ute!

Tyvärr jobbade hon länge idag och sen skulle hon handla.


Har hjälpt till att laga mat eller kollat så hon inte tappade nått och att allt kom i som skulle i, jag är så duktig!

Som tack fick jag lite stekt färs innan kryddningen. Matte visste nämligen att jag skulle hjälpa till!


Hillman & Illerson! Jag fick gotte saker och leksaker så jag kan inte klaga över det.

Jag kan inte bli BIR mer för jag har bara 4 tänder i underkäken och 5 krävs, fast sker ett under och en till tittar fram så.....

Fast jag har ett BIR valp, BIM junior och 4 HP fast det är från inofficiella utställningar.

Jag är bäst och vackrast för matte ändå!


Nu ska jag vila mig lite.



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 mars 2010 19:21

Läser att även du haft en lugn dag. Vi behövde verkligen det, efter helgens bus och spring. Vilken tur att du hjälper Matte med maten. Det brukar vi också göra, fast oftast får vi flytta på os. Kan inte riktigt förstå varför. 2 stora killar framför spisen kan väl inte göra något. Det här med utställningar har vi slutat med. Valle han får inte gå på utställning för han har bara en kula. Och jag tycker att det är alldelens för långt att åka. Fast jag har 2 BIM, och det får räcka. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

16 mars 2010 06:55

Oj oj vad många utställningspriser du har. Själv har jag aldrig varit utställd. Visst är det bra att hjälpa till i köket ... alltid är det något som ramlar ner. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Julia

Julia

16 mars 2010 07:33

Självklart är du BÄST och VACKRAST oavsett om en tand fattas.

Voff på're å en kram till matte

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Illerson

Illerson

16 mars 2010 10:42

Jag är inte heller något utställningsexplar men jag är älskad ändå, jag har nämligen bara en sten men alla tycker att jag är jättesöt så mig spelar det ingen roll. Matte är inte förtjust i domare, för samma domare dömer en hund olika från gång till gång. Det är inte rättvist men matte känner någon som råkade ut för det, så det finns ojusta domare och det känns väl inte så bra.

Taxkramisar.

http://www.rakom.se

 
Wille

Wille

16 mars 2010 12:58

Jag ser att du hjälper matte med maten. Det är bra, om inte annat för att städa lite efter dem för de brukar alltid tappa något eller spilla något, ja i alla fall här hemma. Ibland får jag i uppgift att diska också, men inte så ofta.
Såg att du hade lite utställningspriser också, det har inte jag, och jag är inte heller ngt utställningsexemplar misstänker jag.
Men det gör inget för min familj älskar mig just som jag är och jag älskar dem mycket. Vi gör andra roliga saker istället.
Hoppas att du får en fin dag och att solen skiner på dig idag också. Nospuff.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards