Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Aamor & Tina - 10 april 2010 19:51

Spenderat hela dagen hemma förutom när jag varit på mina rundor.

Fast jag och matte har inte varit själv för klockan 10 gick vi och hämtade Affi.

Matteföräldrarna skulle köra med saker till husvagnen så syrran fick vara hos oss.

Hon var överlycklig när hon förstod att hon skulle följa med oss hem.

Snacka om att hon hade bråttom in för att kolla mina saker, jag fick fart efter för att hålla henne på mattan, hihi.

  

Gjorde vad jag kunde för att hålla henne nere men hon är hal som en ål!


Det var ett sånt underbart väder så strax innan middags tid gick vi på en långrunda. Det blev runt "mina" dammar och "min" sten.

Jag skulle som vanligt upp på den och Affi skulle ju inte vara sämre så hon ville också upp.

  

Affi främst på bilden!

Vi var helt slut när vi kom hem för vi busade jättemycket också, sen har nog aldrig Affi gått där så det fanns så mycket att nosa på vilket innebar väntan för mig!

Sen har vi hållt igång här hemma, ville visa Affi mina katter men de ville inte visa sig så jag kunde ju inte skryta med mina vänner kattorna!

Det blev en heldag som Affi var här för matteföräldrarna kom inte hem förrän 18.30

Vi var och lämnade henne och jag skuttade glatt hem sen, ensam med matte!


Matte säger att jag ska bada imorgon, jag säger att jag ska bosätta mig under sängen!

Av Aamor & Tina - 10 april 2010 09:32

I går kväll när jag var ute på min sista runda mötte jag Misen och vi kelade lite först men sen sa matte att jag var tvungen och gå och nattakissa mig, så okej!

Snabbt ut utanför området och in till Misen igen och då kom han springades mot mig och sen busade vi lite, vi sprang ikapp!

Först stack jag en bit och då kom han efter en en rasande fart och sen var det hans tur att springa först. Det var jättekul och när vi gjort så en stund så kelade vi lite till men sen kom en annan kattkompis till honom så då sprang han till den!


Jag sov till nästan 8 i morse och när matte fixat till sig och sånt som de ska göra innan utgång, gick vi ut och då kom Peggy!

Hon ville också bli kelad och sen gick hon med oss en bit. Jag har bara lite svårt att koncentrera mig på vad jag ska göra när hon är med, glömmer liksom att lyfta på benet vid stolpar.

  

Här ligger hon och vill bli kelad!

När hon sen vek av en annan väg kunde jag koncentrera mig på vad det var jag skulle göra ute.

Hemma igen satte vi oss på bänken och jag satt och spanade efter nån katt men ingen kom då!

  

Attan, ser ingen någonstans!


Här inne hamnade jag på trimbordet för matte tyckte att jag var rent för lurvig i pälsen och att tofsrn behövdes fästas om.

Har till och med ätit frukost idag, kryss i taket sa matte!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards