Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Vilken dag!

Av Aamor & Tina - 11 april 2010 18:08

Jag säger bara vilken dag jag haft!

Det blev bad i morse och jag som planerat att bosätta mig under sängen blev lurad på det!

Matte den fisen stängde dörren innan jag hade fattat vad som skulle ske.

Nu var det inte så dumt att få bada för jag var ju inte speciellt ren. Vattnet fick en lite grådassig ton!

  

Efteråt är det ju alltid skönt, i alla fall när jag är torr och tovfri.

Matte sa att jag blev så vit och fin så hon nästan blev bländad när vi kom ut.

Ja, fast bara där jag ska vara vit!

Gojset som blivit på öronen och runt om efter örondropparna försvann till 99% och bara det var värt all möda!


Vi gick bort en sväng till Affi och då frågade mattefar om vi kunde köra ett ärende åt dom, matte och inte jag så klart men jag fick följa med.


När vi gick hem mötte jag två hundar en pytteliten valpis på 10 veckor, hon heter Sickan och är en korsning mellan Yorkie & Chihuahua, så söt men hon var lite rädd än.

Träffade en 6 månaders valp, en Border Collie och den var inte så liten men jisses så busig. Lite för busig för mig!

Hemma kom Peggy och mötte mig och då blev jag så glad, jag älskar ju katter.


Nu tänker jag vila mig och dagen blev väldigt bra trots att den började med bad!

 
 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

11 april 2010 18:59

Oj, din stackare. Det där känner vi ju till, i alla fall vi prinsessor. Men det är ju rätt skönt efteråt, det måste vi erkänna. Vilken fin syrra du har. Hon ser ju ut precis som du. Vi hörs

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Julia

Julia

11 april 2010 20:26

Så mysigt du har invirad i en handuk. Visst ÄR det skönt att bli ren, speciellt efter örondropparna!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 april 2010 20:59

Men du var då en sötis i handduk. Våra handukar räcker ju knappast runt våra huvuden. VI har haft en jobbig dag i snön. Nu är man helt slut. Det är tur att det blir en ny arbetsvecka. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

12 april 2010 11:09

Matte säger att vi ska bada bara det blir riktigt fint någon dag men jag (Hillman) kan inte bada på några veckor. För när man är nyryckt så måste man vänte minst 3 veckor, för annars kan det bli flammation i huden säger matte. Då kan vi väl blir ryckta varje dag, för då slipper vi tortyrkammaren.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

12 april 2010 18:14

Husse tyckte jag behövde bada han med, men än har jag lyckats slippa undan !

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards