Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2010

Av Aamor & Tina - 24 april 2010 20:00

Dagen har gått fort, har varit ute på blandade rundor, kelat med matte, spanat efter katterna, hjälp matte med tvätten mm.

I eftermiddag fick jag lite "begär" efter jäkelskap och syrran så matte ställde upp och drog lite i mina öron och skägg, blev nöjd med det fast hon inte drog mig genom hela rummet utan vi busade på samma ställe.


Fick smaka lite av mattes mat idag men bara lite, för starkt för mig påstod hon.

Åt min egen sen och bjöd inget alls på matte, hihi.


Tror att vi ska slappa framför TVn nu och sen ska jag ut en sista gång innan sänggång, om några timmar.


Av Aamor & Tina - 24 april 2010 14:23

Matte sa att idag ska vi gå en långrunda, en riktig lång.

Jippie, jag hänger så klart med för jag älskar att vara ute och gå!

Till en början kände jag så klart igen mig för först måste vi ju komma ut från stigarna vi brukar gå på.

Istället för att svänga höger på ett ställe gick vi rakt fram och där var nya dofter för mig, spännande.

Vi var ute och gick i 1 timme och då går vi nästan hela tiden men ibland blir det lite längre nosningar för det luktar extra gott!

Det är ganska så pännande nu för tiden att gå på nya ställen, när jag var valp fällde jag svansen ibland när jag inte kände igen mig men det gör jag inte längre.

Mötte inte en enda hund, lite småtrist men matte tog ändå kort på mig.

  

Här luktade det lite extra gott, inte från någon jag känner men jag hade ju kanske kunnat lära känna!


  

Hänger du med matte för nu sätter jag fart igen.


Satt ute på bänken och pausade när vi kom hem men inga katter syntes då så vi gick in igen.

La mig på golvet helt utslagen, nästan i alla fall!


Ute en en kort sväng 3 timmar senare för jag bara kände på mig att katterna var ute då och det stämde så jag fick busat lite med Misen, fast han var mest kelig idag!



Av Aamor & Tina - 24 april 2010 08:25

God Morgon på er alla!

Jag vaknade innan matte idag men när jag hörde att hon vaknade till strax innan 07 tyckte jag att hon lika bra kunde komma upp till mig.

Trist att vara vaken själv.


Solen skiner idag och det blir nog ett härligt väder, matte och jag kommer nog att vara ute mycket idag.

Har hunnit med morgonrundan och då såg jag 5 hundar men alla var för långt borta för att kunna hälsas på.


Wille! Fast det är fredagskväll går jag och lägger mig tidigt, lägger mig inte för natten för matte har ju inte vett att gå och lägga sig när jag vill.

Jag lägger mig på hennes fötter istället så blir de varma och goa och så kanske hon blir lite trött så jag fortare kan få in henne i sovrummet!

Har inte funkat än men skam den som ger sig.

Jag får leka med Sickan men jag ville att hon skulle följa med mig hem istället för att hon skulle följa med sin matte.



Av Aamor & Tina - 23 april 2010 21:49

Tagit det ganska så lugnt i kväll, sovit kelat och så klart varit ute på mina rundor.

Vid 19 gick jag och matte en långrunda, jag ville gå den sista biten förbi "mina tjejer" och de var ute alla 5 men de skällde när jag passerade så då ville jag inte snacka med dom.

Åt min mat när vi kom in, ville egentligen bara ha en godisbit men matte var benhård, "först mat - sen godis", så jag fick ju tvunget äta!


Matte påstår att jag kan "tragga", jo jag kan nog vara lite tjatig när jag verkligen vill något.

Som för en stund sen, jag satte igång och tjata om att jag skulle ut, mest för att se om mina katter var ute.

Efter ett tag gav matte med sig och vi gick ut. Jag kan jag!

Misen var ute! Vi kelade ett litet tag och sen sprang vi ikapp.

Hade knappt tid att vattna nån stolpe eller träd men matte gav sig inte så jag hittade en buske som snabbt fick en skvätt och sen sprang Misen och jag hemåt.

Nu ska jag snart knoppa in för idag!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 23 april 2010 17:13

Äntligen är det fredags kväll och nu är matte ledig igen och jag också!

Den där "haninen" ska så klart vara kaninen, mattes fingrar går för fort ibland!


En hel del bus idag men också mycket vila. Matteföräldrarna påstod att jag låg inne i vårt "hus" och snarkade i 1,5 timme, jag tror dom inte, jo att jag sov men inte att jag snarkade, kanske lite!


När jag gick hem nu så mötte jag Sickan igen och hon var bussugen så det gjorde vi.

Matte tog ett kort med mobilen men det var svårt att få med oss bägge för vi stod inte precis still, här la sig Sickan ner.

  

 Jag tyckte att hon kunde följa med mig hem men hennes matte ville inte släppa med henne, taskigt va?


Nu tänker jag vila lite för att orka gå ut senare, tar på att busa med en valp.

Av Aamor & Tina - 22 april 2010 19:45

Näst sista morgonen denna veckan som klockan ringde, skönt.

Var även ganska så trött idag.

I morse när jag kom till Affi var även mattemor uppe, Affi hade vaknat vid 4.30 (tror jag det var) och då ville hon sitta och vänta på mig och tydligen ville hon inte sitta uppe själv!

Så tidigt sover ju jag så jag kan ju inte komma då.

Vi kan verkligen påstå att hon blev glad när jag äntligen kom vid 07.

Det har varit ganska så mycket ös i oss idag.


Wille! Jag snodde haninen och gick in i vårt "hus" och la mig på den, Affi hade inte en chans att få tag på den!


När vi sen gick hem mötte jag en ny tjej, en 3,5 månaders Shih Tzu som heter Matilda, så otroligt söt och busvillig.

Det är mina tjejer som fått en "lillasyster" Lillvi har skaffat en valp.

Jag kommer nog att busa med henne fler gånger.


Jag har varit ute på min kvällsrunda, vi gick runt vårt område och då träffade jag Rex och vi snackade lite.

När vi gick vidare fick jag fart under tassarna.

  

När vi nästan var hemma sprang jag på Peggy men hon stannade där hon var men matte kom med den bra idén att vi skulle sätta oss på bänken och vänta.  

Där satt jag och väntade på Peggy och rätt som det var kom hon springandes mot mig!

  

Inne igen så åt jag min kvällsmat och sen satt jag och gosade med matte i hennes knä.

Nu ska jag vila lite och sen hoppas jag att nästa gång jag ska gå ut att Misen är ute för han vill busa med mig, gjorde det i gårkväll!


Av Aamor & Tina - 21 april 2010 17:05

Snacka om att jag var trött i morse, ville knappt gå iväg när matte sa att vi skulle. Hon föreslog att jag skulle bli hemma själv istället så då fick jag fart under tassarna!

Jag och Affi har varit ovanligt snälla idag fast det beror kanske på att vi har sovit mycket.

Busat har vi gjort så klart men annars har vi tagit det lugnt.

Affi har lurat mig flera gånger, hon har en långbent rosa stor kanin med pipsaker överallt och den har hon lockat mig till bus med.

Precis när jag kommer fram till henne vänder hon sig om och jag missar kaninen.

Sen springer hon iväg och jag lägger mig ner men se då piper hon med den och då måste jag göra ett nytt försök att ta den med samma resultat som den andra 50 gångerna. Hon tvärvänder eller slår den över huvudet på mig.

Jag får aldrig fatt i den, hon lurar mig hela tiden!

Matte säger att jag inte ska vara så lättlurad men en kille måste försöka ta den!


Det har även regnat/haglat/snöat idag men bara en kort stund så inget blev liggande, tack och lov.

Solen skiner men det är ändå ganska mulet och så blåser det kallt.


Av Aamor & Tina - 20 april 2010 21:23

Vad händer?

Nu ikväll fick vi känna på aprilväder, först regn & hagel sen detta.....

    

Snön vräkte ner i ca 15 minuter men som tur är försvann det lika fort igen.

När jag sen gick ut var allt borta men marken var blöt.


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards