Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Aamor & Tina - 1 maj 2010 22:33

Då är det kväll och snart dags att gå och lägga sig fast det är lördag.

Jag själv har sovit mest hela kvällen förutom då jag har varit ute på mina rundor.

Tog precis nu dagen sista runda och hade hoppats få se någon katt men ingen syntes!

Det har regnat lite och matte sa att då brukar katterna hålla sig inomhus, vad trist.

Har kanske bättre tur i morgon att få se nån.


Det finns ett träd utanförs vårt hus som fäller några klibbiga skal just nu när det slår ut och de fastnar i min päls, matte plockar bort hur många som helst från min päls varje gång vi varit ute men hon missar alltid nån så de får jag ta själv.

Jag lägger dom sen på golvet så får hon ta upp dom därifrån.

Hoppas att trädet snart fällt klart.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 1 maj 2010 16:14

Matte höll på ganska länge med min päls idag men det var helt okej, nästan!

Jag blev ganska så tovfri på mage och ben (insidan), det är ju inte direkt mina favoritställen att bli friserad på.


Vi gick bort en sväng till syrran, matte fick förmiddagsfika och sen middag, jag ville inte ha något, jo jag åt lite ost på förmiddagen.

Vi busade till rätt så ordentligt så det är som vanligt med oss nu igen, skönt.

Satt uppe i fönsterkarmen och tittade ut ett tag, skoj att kolla in alla människor som passerar utanför.


Kom hem för en timme sen och jag har hjälpt matte att dammsuga, höll mig ur vägen och det är den bästa hjälpen säger matte.

Ätit mitt torrfoder så nu är matte jättenöjd med mig.

Av Aamor & Tina - 1 maj 2010 09:26

Det var som sagt Valborg igår och det var tänkt att jag skulle få följa med matte dit hon skulle. Vi skulle till mattes kusin och hennes man och där skulle vara en massa folk som jag kunde kela med men.......

Eftersom matte säger att jag är förkyld så blev jag övergiven! Fick stanna hemma, helt ensam en Valborg. Vad likanar det?

Ja, ska jag vara helt ärlig så var jag inte ensam hemma för jag fick vara hos matteföräldrarna och Affi men jag blev ändå övergiven!

Fast vi hade det lugnt och skönt och troligen hade matte rätt att jag hade det bättre där eftersom jag är lite förkyld.

Matte var inte så sen att hämta mig så jag kan nog förlåta henne.


Har i och för sig inte hostat något i natt, bara en liten gluff kom det när jag var ute på morgonrundan.

Vi sov till 8.15 i morse, så skönt.


Vi har ett omväxlande väder idag, solen vill skina igenom men de mörka tunga molnen rullar in och sen försvinner dom och sen blåser det ganska mycket.

Vi får se hur vädret blir längre uppåt dagen!


Nu ska matte fixa till min päls lite och jag hoppas att det bara blir lite för ibland håller hon på i en evighet, känns det som!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards