Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Aamor & Tina - 2 maj 2010 16:16

Det är riktigt varmt och skönt hos oss idag. Jag har varit och ätit kyckling hos matteföräldrarna och det var mumsigt, matte fick också så klart kyckling!

Affi och jag har busat lite där inne, helst skulle vi vilja busa på gräsmattan men matteföräldrarna har dragit upp sin tujahäck på ena kortsidan så det är fritt blås ut för oss så vi får inte vara där.

Snart ska det planteras nytt och nätstaketet kommer på plats igen så då kan vi vara där!


Har fått reda på att katten som vi kallar Misen heter Ollie så nu kan vi kalla på honom med hans rätta namn. Fast jag såg honom inte nu när vi var ute.


Hillman & Illerson!

Det är inte hästkastanj som växer hos oss, matte tror snarare att det är en klibbal, hon är inte så duktig på träd mer än dom vanliga som man ser skillnad på.

Matte har också funderat på allergi men vi får se.

Matte ska snart gå in till er och läsa för mig vad ni hittat på hela helgen, låter spännande!


Nu ska jag vila och matte ska sätta sig på balkongen och sola lite!

Av Aamor & Tina - 2 maj 2010 09:32

Vi sov ända till 8.15 även idag. Visst jag och matte vaknade vid 6-tiden men vi somnade om igen.

Solen skiner från en nästan klarblå himmel och det är varm och gott ute.

Vi har gått rundan om kollonierna nu på morgonen och så var jag bara tvungen att sitta på min sten och spana ut över dammen.

  

Bilden är från förra gången jag var där!

De andra gångerna jag varit där har matte lyft upp mig för stenen är ganska hög, når matte till midjan och hon är lång!

Men denna gången sprang jag upp själv!!!

Jag övar för att eventuellt bli bergsklättrare!

Det gick bra det enda matte behövde göra var att hålla kopplet kort den sista biten över toppen.

Sen satt jag där en bra stund och tittade på Vigg, Sothönor, Strandskator och Gräsänder. Alla var i dammen uton Strandskattorna för de flög runt och "visslade".


Edith! Katter som fräser bara man går förbi har jag också råkat på, det är inte kul alls för de låter så ilskna.

Du skulle mött Peggy och Misen för de hade inte fräst åt dig.

Jag får bra prata med katter som jag känner och är det någon som kommer fram håller matte mig i kort lina så jag inte rusar på för jag vill ju snacka med alla. Hon låter alltid katten bestämma hur långt den vill komma fram.


Nu ska jag ta en förmiddags lur!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards