Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Aamor & Tina - 8 maj 2010 22:07

När jag gick ut på min kvällsrunda sa matte att det fick nog bli en kort en för det såg regntungt ut åt alla håll.

Men hon hade lovat att vi skulle gå en lång runda idag, för i morse ville jag gå den rundan men matte sa "nä inte nu, vi gör det senare".

Det kom jag ihåg så jag vägrade svänga för jag ville gå långrundan nu och så blev det!

Inget regn blev det heller som tur var för annars hade hon väl gnällt om det.


Hemmavid igen så kom Peggy och hälsade men bara snabbt på mig men med matte kunde hon kela, blev lite gramse på henne!

Hoppas på bättre väder i morgon men vi får väl se!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 8 maj 2010 17:04

Jag gick bort till syrran vid 11-tiden för matte och mattemor skulle baka bröd, de bakade sånt bröd som matte gjort några gånger.

När brödet stod inne i ugnen så blandade matte till schampo och balsam, jag blev lite nervös ett tag och stack och gömde mig men matte tog med sig Affi istället. Då kom jag fram!

Jag låg utanför duschen medan Affi tog sitt bad, hon var duktig och stod still nästan hela tiden. När matte fönade och friserade henne satt jag nedanför och vaktade så inte Affi bråkade med matte och så gnydde jag för att matte ägnade sig åt syrran, inte för att jag velat just då men just för sakens skull!

Hon blev jättefin med två tofsar men så fort hon kom ner på golvet sätter hon hela ansikter i mattan och gnider runt, den lilla otacksamma fisen för så gör man inte närMIN matte fixat till henne!

Jagade henne sen lite runt matsalsmöblerna för att lära henne veta lite hut men det slutade med att JAG låg på rygg!


Tack Snutte, Ruffa och matte Eva för lördagsgodiset, det var gott!


Vädret är fortsatt trist, ingen sol syns och så stänker det då och då.

Nu ska jag vila.

Av Aamor & Tina - 8 maj 2010 09:58

Jag vaknade klockan 7.20 och då tyckte jag att även matte kunde masa sig ur sängen!

Det är tur att jag inte längre behöver gå ut så fort jag vaknar för just då ösregnade det och det är inte det roligaste jag vet, fast jag tror egentligen att matte gillar det mindre än vag jag gör!

När vi sen gick ut kom det bara lite så jag blev inte direkt blöt mer än om fötterna eftersom gräset var blött.


Mötte inte en enda levande själ som jag kunde hälsa på, försökte hälsa på tre ankor men de kvackade och gick iväg och matte lät inte mig skrämma dom heller så då kunde jag lika gärna gå därifrån.


Det ser ut som det blir regnigt hela dagen men vi får se för det kan ju spricka upp och solen titta fram, hoppas!

Nu säger matte att hon ska sätta om min tofs så jag måste gömma mig!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards