Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Aamor & Tina - 9 maj 2010 18:58

Varit en sväng hos Affi och busat lite men jag ville hem ganska så snabbt igen.

När vi kom hem stängde matte sovrumsdörren så jag inte skulle kunna gömma mig där!

Istället flydde jag under köksbordet men det blev en misslyckad flykt för matte väntade ut mig.

Hon gick in på toa och stannade där och nyfiken som jag är var jag bara tvungen att kolla efter ett tag och då var jag fast!

Jag blev badad, frierad, fönad, ja allmänt plågad!

Resultatet blev både jag och matte nöjd med.

  

Vit igen på det vita och väldoftande. Matte klippte mig även runt tassar och lite annat som tog mark. Jag varken sitter eller står still så resultatet blev inte perfekt men det växer ut igen om där blev några hack!

Nu sitter jag i mattes knä och myser.


Av Aamor & Tina - 9 maj 2010 09:20

God morgon!

Idag vaknade jag vid 07 och matte vaknade stax efter för att jag väckte henne!

En timme senare gick vi ut på dagens första runda och då såg jag tre ankor, de ville inte hälsa på mig och en hund som gick över vägen en bit framför oss men han får aldrig hälsa på andra hanhundar för han är lite bitsk så honom brydde jag mig inte om.

Hemmavid mötte vi grannen i vår trappa och medan hon och matte snackade så tyckte jag att jag kunde hälsa på grannen mittöver från vår ytterdörr för de har ju katt men de ville inte släppa in mig fast jag krafsade på väggen bredvid deras dörr.

Grannen berättade att de ska bli farmor och farfar om 2 månader så grattis till er.


Matte trodde nog att hon kunde smussla med en grej innan men jag såg nog vad hon gjorde! Hon blandade till schampo. Kan nog inte ha samma tur som igår att det är Affi som ska bada igen.

Nu vägrar jag gå nära matte, jag håller mig ca 1 meter från henne så får hon inte fatt i mig.

Jag skulle sluta tramsa mig nu sa hon för jag ska inte bada nu, vi skulle vänta till i kväll, tror hon att det är bättre då! Nu får jag vara på vakt hela dagen.


Nu ska jag vila förmiddag men jag ska ha ett öga öppet hela tiden, fall i fall!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards