Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Aamor & Tina - 11 maj 2010 20:28

Bamse & Valle!

De fula orden mattes fågels sa hade hon inte tränat honom på utan det var för han flög alltid lös på hennes rum och när hon satt och läste sina läxor från högstadiet och gymnasiet så störade han alltid sig. Kvittrade och tjattrade alltid som högst då eller så sprang han runt och tuggade sönder hennes böcker och papper.

En gång hade hon glömt ett läxpapper framme och när hon kom upp igen hade han delat det på mitten, längs med!

Så han fick ofta höra de fula orden så då lärde han sig dom.

Han hette Målle och han blev 10 år.


Idag var det näst sista dagen för matte och mig att jobba, klämdag på fredag så då har matte semester, 4 hela dagar ledigt - inte så dumt!

Varit hos Affi och vi har busat en hel del.

När vi var ute på en av våra rundor så mötte vi Linus (en äldre Pudelherre) och hans husse så vi slog följe med dom en bit.


Matte var lite sen även idag, börjar bli en ful ovana men hon blev klar tidigare än vad hon skulle så egentligen kom hon tidigare - enligt henne själv!

När jag kom hem kastade jagi mig min mat för jag var hungrig, matte undrar varför jag inte vill äta borta men det är nog godast här hemma.   


Precis varit på en lång kvällsrunda och då såg jag nått intressant, kom en stor lastbil med en massa andra gamla, rostiga bilar på släpet (i 2 våningar) och så hämtade dom en skåpbil som de skulle köra upp på släpet med men den var lite för hög så de fick fixa lite men till sist lastade dom på den.

Det såg roligt ut och så snackade alla så högt!   

Matte tyckte nog att jag var lite pinsam som stod och tittade på dom hela tiden men om sanningen ska fram var hon nog nyfiken själv för att se om de lyckades.


Hemmavid igen fick jag lite kattkel av Peggy men så kom hennes husse och matte och då var hon tvungen att följa med in. De hade nämligen en massa handlekassar och dom skulle hon inspektera sa hennes matte.

Då är hon som jag, för jag dyker också rakt ner i kassar.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards