Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Aamor & Tina - 20 juni 2010 16:45

Vi gick bort till syrran för en förmiddagsfika och vi busade ganska så mycket men ändå lugnt.

Rätt som det är står matte och blandar med flaskor igen!

Men hon högg Affi denna gång,hihi!

Det var tydligen syrrans tur att bli ren idag.

Jag satt utanför duschen som ett moraliskt stöd och för att se till så de var snälla mot varandra.

Man blir ju lite smått mallig när man själv klarat av den biten dagen innan.

När det var dags för Affi på trimbordet gick jag ut till mattefar som satt på altanen och lät tjejerna fixa själva torkandet och friserandet.

När Affi var klar och kom ut till oss karlar åkte jag på en nacksving!

Det var väl inte mitt fel att hon blev fin?


Jag är ju ganska så kort i rocken och når dåligt till att vattna stolparna så högt som de långbenta hundarna gör.

Men nu har jag kommit på ett sätt!

Gräset är inte klippt runt stolparna och nu är det ganska så högt så jag travar rakt över gräset så det löägger sig, vattnar topparna och när jag går därifrån reser sig gräset och jag når lika högt som de långbenta! Smart va?


Matte var lite jobbig när vi kom hem för hon satte igång och städa och tvätta, for hit och dit! Jobbigt när hon inte kan sitta still!

Som tur var höll hon inte på så länge så nu kan jag ta det lugnt!

  

Av Aamor & Tina - 20 juni 2010 09:11

Idag vill jag än en gång gratulera Julia för hon fyller år! Hipp Hipp Hurra!   


Jag vaknade klockan o8 och då tyckte jag att matte också skulle gå upp.

Vi gick en liten runda och det verkar som om alla sover för vi mötte inte en enda människa!

Inne igen så ville jag ha mat, det tillhör ju inte vanligheterna att jag vill äta på morgonen men jag åt en hel portion av mitt torrfoder med leverpastaj!


När vi gick gårdagens sista runda regnade det lite när vi gick ut men när vi kommit halvvägs var det som om himlen öppnade sig, det vräkte ner och vi blev lite smått blöta, vi sprang den sista biten!


Vädret idag blir nog inte mycket bättre för det stänkte när jag var ute men vi får väl se. 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards