Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Aamor & Tina - 12 juli 2010 19:26

Det har varit lika varmt idag men inte så kvavt.

Fast idag har jag haft mer matlust, åt en halv portion av mitt torrfoder i förmiddags och sen när matte lagade mat la hon undan lite stekt köttfärs innan hon kryddade och nu för en stund sen åt jag nästan en hel portion torrfoder.


Varit ute på en kort cykeltur, mattes moster ringde och frågade om matte ville komma och titta på hennes TV boxer, den funkade inte.

Eftersom det var mitt på dagen tog matte cykeln och jag fick åka i cykelkorgen.


  

Bilden är från i våras!

Matte provade men apparaten var stendöd. Troligen hade åskan slagit ut den, även ett par av grannarnas var utslagna.


När vi sen kom hem satt jag i fönstret och spanade, luftade så skönt där fast det var 33,8 i skuggan.

Matte satt och läste i sin bok.

  

Hon var lite tråkig i förmiddags för då satt hon på balkongen och läste och jag ville inte vara där så jag låg inne och pep. Hon kallade på mig och sa att där inte var någon sol men jag kom bara ut och vänd ett tag!


Jag har lekt med Smokie, en gammal kompis som bodde i huset mittemot innan och nu ska ägarens farbror och faster passa honom i en vecka så vi lär nog ses igen. Han är en långhårig Chihuahua.

Lite jobbig var han för han ville "bestämma" över mig, visst han är äldre men jag är större!


Av Aamor & Tina - 12 juli 2010 10:21

I gårkväll när temperaturen blev mindre än vad vi hade inne öppnade matte fönstret i storarummet och jag ville såklart upp och kolla ut.

Det hördes ett dovt muller långt borta men jag brydde mig inte om det men rätt som det var började det regna och åskan kom närmre och närmre!

Det blixtrade och knallade samtidigt och det var ett fasligt liv för knallarna avlöste varandra hela tiden, vissa blixtar gick rakt ner i backen.

Matte hade vid detta laget tagit ner mig från fönstret men jag såg dom ändå.

Mitt i alltihopa blev jag nr 2-nödig! Du får vänta sa matte men hur lätt är det?

Satte igång med mitt "jag måste gå ut" och matte fick ge sig.

Vi kom ut i spöregnet och blixtar och knallar som for runt, som tur var räckte det att gå ut bakom huset och sen sprang vi in igen men vi hann bli dyngsura ändå!


I morse var der betydligt lättare i luften, det är fortfarande varmt men inte den tryckande värme som det varit i helgen.

Vi har varit på morgonrundan och det var riktigt skönt att kunna springa lite utan att få andnöd och ha tungan som slips.

Matte är lite småtråkig för hon började läsa en bok igår så nu har hon näsan i den hela tiden men jag ska nog lyckas dra henne ur den då och då.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards