Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Fasligt liv!

Av Aamor & Tina - 12 juli 2010 10:21

I gårkväll när temperaturen blev mindre än vad vi hade inne öppnade matte fönstret i storarummet och jag ville såklart upp och kolla ut.

Det hördes ett dovt muller långt borta men jag brydde mig inte om det men rätt som det var började det regna och åskan kom närmre och närmre!

Det blixtrade och knallade samtidigt och det var ett fasligt liv för knallarna avlöste varandra hela tiden, vissa blixtar gick rakt ner i backen.

Matte hade vid detta laget tagit ner mig från fönstret men jag såg dom ändå.

Mitt i alltihopa blev jag nr 2-nödig! Du får vänta sa matte men hur lätt är det?

Satte igång med mitt "jag måste gå ut" och matte fick ge sig.

Vi kom ut i spöregnet och blixtar och knallar som for runt, som tur var räckte det att gå ut bakom huset och sen sprang vi in igen men vi hann bli dyngsura ändå!


I morse var der betydligt lättare i luften, det är fortfarande varmt men inte den tryckande värme som det varit i helgen.

Vi har varit på morgonrundan och det var riktigt skönt att kunna springa lite utan att få andnöd och ha tungan som slips.

Matte är lite småtråkig för hon började läsa en bok igår så nu har hon näsan i den hela tiden men jag ska nog lyckas dra henne ur den då och då.


 
 
Julia

Julia

12 juli 2010 10:57

Gissa om jag längtar efter ovädret ni hade igår kväll... Här är det lika illa som igår, varmt, kvavt och luften står still.

Du får säkert fart på matte, fast jag vet hur lätt det är att fastna i en spännande bok! Be henne att berätta vilken bok det är.

Voff på're och en stor kram till matte!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

12 juli 2010 11:01

Hihi... det var ett snabbt svar från matte!!! Tack för titeln och författere Tina!
Ha en trevlig dag!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nettis

12 juli 2010 19:04

Nämen kära hjärtanes, vad jobbigt att bli bajsnödig mitt i åskovädret, hihi ;D .
Och vilken tur att inte blixten slog ner!
Puss på dig lille Aamor :)

 
Edith

Edith

12 juli 2010 19:25

Vad bra att du inte är rädd för oväder och för Åskar. En riktig tuffing är du. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman

Hillman

17 juli 2010 13:19

Pypiskt att bli nödig när värsta vädret finns utanför dörren, det har hänt mig ett par gånger med, attans va blöt man blir.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards