Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Cykeltur!

Av Aamor & Tina - 12 juli 2010 19:26

Det har varit lika varmt idag men inte så kvavt.

Fast idag har jag haft mer matlust, åt en halv portion av mitt torrfoder i förmiddags och sen när matte lagade mat la hon undan lite stekt köttfärs innan hon kryddade och nu för en stund sen åt jag nästan en hel portion torrfoder.


Varit ute på en kort cykeltur, mattes moster ringde och frågade om matte ville komma och titta på hennes TV boxer, den funkade inte.

Eftersom det var mitt på dagen tog matte cykeln och jag fick åka i cykelkorgen.


  

Bilden är från i våras!

Matte provade men apparaten var stendöd. Troligen hade åskan slagit ut den, även ett par av grannarnas var utslagna.


När vi sen kom hem satt jag i fönstret och spanade, luftade så skönt där fast det var 33,8 i skuggan.

Matte satt och läste i sin bok.

  

Hon var lite tråkig i förmiddags för då satt hon på balkongen och läste och jag ville inte vara där så jag låg inne och pep. Hon kallade på mig och sa att där inte var någon sol men jag kom bara ut och vänd ett tag!


Jag har lekt med Smokie, en gammal kompis som bodde i huset mittemot innan och nu ska ägarens farbror och faster passa honom i en vecka så vi lär nog ses igen. Han är en långhårig Chihuahua.

Lite jobbig var han för han ville "bestämma" över mig, visst han är äldre men jag är större!


 
 
Julia

Julia

12 juli 2010 20:17

Vi har äckligt kvavt nu och det är vindstilla. Jag mår bläää i detta väder.
Hoppas att boken är bra!

Du är en envis liten krabat, varför inte låta matte läsa, hon är ju hemma och måste faktiskt få sitta och läsa där hon vill!!
Lägg dig innanför ytterdörrn, då vet du att hon inte kan smita.
Fast det vet jag att hon aldrig skulle göra.
Inte har hon lämnat dig ensam meren högst ett par minuter om äns det.

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

12 juli 2010 20:54

Mjau Aamor!
Ja, det är olidligt varmt, vi är helt utmattade här, matte oxå.Vi orkar inte ens busa,bara ligger o flämtar.Din matte ska vara glad att ni har semester nu, för AC:n på jobbet har lagt av, o blir inte lagad denna veckan, så matte får väl stå ut, sen har vi semester, där är 2000 gr. sa hon (men hon överdriver alltid) nu står det fläktar överallt.Kul att du fått en ny kompis,nu när katterna har fått "utegångsförbud" här. Vi får väl se om Ruffa vill komma ner o hälsa på dig nån dag nu när vi ska vara hemma på dagarna. Matte ska börja träna henne snart att vara ute i koppel.Jag avstår från detta tills vidare.
Ha det (gott?) i värmen o hälsa matte!
Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 juli 2010 22:12

Ja vi har haft en riktig äckeldag med nästan +30 grader i skuggan. Nu när klockan är 2215 så är det hela 22.1 Och det verkar inte bli nå svalare. Det blir källaren för oss har vi bestämt. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

17 juli 2010 13:21

Jadu hundliv är inte lätt, de som är äldre bestämmer alltid, då må du vara hur stor som helst.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards