Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Aamor & Tina - 14 juli 2010 17:19

Jag och matte tog en tur med cyklen och när vi passerade mattes mosters cyklade vi in om, matte såg att två av hennes kusiner var där.

Inte bara kusinerna utan den ena kusinens sons hund var också med.

Hon heter Vera och är en korsning mellan Border Collie, Labbe och troligen något annat. Super snäll, lekfull och lydig är hon och jag föll direkt även om hon var lite våldsam i sitt lekande, stora långa ben överallt! Jag gömde mig bakom matte då och då.

Hon blev 1 år i maj så hon är ganska ung.

När hon lugnat sig lite så blev jag lite modigare och försökte mig på att tvätta öronen på henne, jag älskar att tvätta öron!

Vera gillade det inget vidare så hon la sin stora tasse på mig men skam den som ger sig. Ett slick i örat fick jag nog gjort men jag tror hon behövde fler, hihi!


Över 30 grader även idag men det går att vara ute så länge det inte är för länge och att man håller sig i skuggan!

  

Längtar efter att busa med syrran!

Av Aamor & Tina - 14 juli 2010 11:09

Sov minsann till 8.45 i morse, kan bero på mattes sena vanor men nu har hon läst ut boken så kanske jag får lite lugn och ro om hon inte börjar på en ny!

Vi gick en liten runda, bort om hos matteföräldrarna och hämta morgontidningen och så går vi in.

Matte ger mig ett tuggben och sen går hon igen!!!!

Jag var lämnad och övergiven, tänk om hon inte kommer tillbaka och jag skulle vara själv i det stora huset!

Okej nu blev det inte så länge men jag var själv i säkert 15 minuter, matte hade varit och handlat!


När vi kom hem och matte hade satt in varorna tog matte tidningen under armen och så gick vi ut på vår bänk och satte oss för där är skugga på förmiddagen och då kom Smokie ut och vi lekte och hade jättekul en lång stund.

Jag har ju inte busat riktigt med nån hund på länge, har ju inte sett syrran sen i fredagsmiddag och dess för innan har hon ju varit lite stingslig!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards