Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juli 2010

Av Aamor & Tina - 10 juli 2010 09:42

Idag har mina matteföräldrar Bröllopsdag! Grattis på er dag   !


Idag är det första dagen på vår semester, egentligen är den på måndag men jag räknar även helgen, hihi, blir ju fler lediga dagar på så sätt!

Matte den fräcka typen väckte mig mig idag redan kloclan 7.30, dålig stil alltså när jag nu är ledig.

När klockan sen var strax innan 9 tyckte hon att vi skulle gå ut en sväng precis när jag skulle knoppa in igen. Okej det var 12 timmar sen jag hade varit ute men jag behövde ju inte gå ut akut, hade nog klarat mig en kvart till.

Nu var det rätt så skönt att komma ut men det är varmt även idag, visst där är tunna moln på himlen men det känns lite kvavt.

Satt och spanade lite från vår bänk innan vi gick in!

  

Av Aamor & Tina - 9 juli 2010 17:07

Sista dagen klockan ringde, i alla fall "jobbeklockan".

Jag var bara hos Affi halva dagen för matte kom och hämtade mig redan 11.30

Fick åka med i bilen och jag skulle med på en utflykt, vi gick av på samma ställe som igår men vi gick till en annan plats.

Rätt som det var kom en kille springandes mot mig och jag kände igen honom, jag fick vara med på mattes jobb!

Vi satt i parken ett par timmar och njöt. Åt mat (inte jag) och sen åt människorna glass. Det var mysigt.

Jag blev så kelad så jag kunde inte ha det bättre. En av killarna låg och rullade runt på gräsmattan på samma sätt som jag gjorde och det var kul.

De sista 2 timmarna var vi på själva jobbestället.

När sen matte och jag skulle hem gick vi in om på morrhoppan och handlade lite godis till mig, det gillade jag skarpt!


Vi har så varmt så man orkar nästan ingenting, temperaturen var 30,8 i skuggan när vi kom hem, pust!

Ska vila mig för dagen var ansträngande med allt kel och gos!

Av Aamor & Tina - 8 juli 2010 18:23

Jag har varit jätteduktig idag hos syrran, inte alls varit på och trägen men hon har varit lite jobbig och velat "bestämma" över mig.

Sista dagen i morgon, yeah, för sen har matte SEMESTER!!!!

Mattes kusin och kusinbarn är här nere och hälsar på sin mamma/mormor och så kom de bort till matteföräldrarna och hälsade på, de ville träffa mig och syrran.

De tyckte att jag var fin i min body men de skrattade åt mig också men jag brydde mig inte för jag vet att jag är snygg oavsett vad jag har eller inte har på mig!


Jag har även varit ute på vift idag!

Matte hämtade mig direkt efter jobbet och så åkte vi en liten bit med bilen.

Vi hamnade på ett ställe i stan där som det finns dammar, ankor och andra fåglar men där finns även en servering och mycket folk.

Vi går bort mot bänkarna och där satt folk jag kände igen.

Det var mattes kolleger och matte som skulle ta en fika nu innan semestern börjar.

Det blev räkmackor och glass, matte bjöd på mig men jag ville inte ha något av det.

Den ena kollegan hade sin lilla flicka med och hon var rolig att titta på för hon sprang runt och lekte.

När de var klara gick matte och jag en runda runt den ena dammen, ville smaka på ankskiten men fick inte för matte, hon sa att det hade varit bättre jag tagit en räka!


Nu ska jag och troligen matte med slappa hela kvällen, kanske!

Av Aamor & Tina - 7 juli 2010 18:50

Jag säger att det är tur man är så härdad som man är och inte för ett ögonblick tvivlar på sin manlighet, hihi! Kolla själv.

  

Så här får en stackars kille se ut när syrran är i sin farliga period!

Snyggt va?

En bebisbody som matte kapat armar och ben på och sen ett skvättskydd för att den inte ska hänga!

Det bästa är att jag skäms inte ett enda dugg men som tur är åker den av när jag ska gå ut!


Matte hämtade mig i normal tid och när vi kom hem så hörde jag att hon öppnade fönstret och skulle genast upp och spana.

Matte tog en bok och satte sig bakom mig och läste och jag låg och tittade ut samtidigt som det fläktade härligt.

Rätt som det är hör jag två tjejer säga "Hej Aamor" och så kommer de fram till oss och snackar och gosar med mig. De var lite busiga mot varandra men det såg bara kul ut så min svans gick hela tiden. Men oj vad de kan snacka!


Matte lagade ingen god mat (för mig) för när hon erbjöd mig att smaka luktade jag bara och fnös!


Vädret har varit varm men det har fläktat lite så man har ju stått ut.

Matte och jag ska gå en lite längre kvällsrunda senare.

Av Aamor & Tina - 6 juli 2010 18:11

Idag blr både för måndag och tisdag.

Sista arbetsveckan för matte och mig, så otroligt skönt, längtar jättemycket till fredag.

I måndags morse fick jag åka bil till syrran och jag var super nöjd med det men jag visste inte vilka planer matte hade!

Det visade sig sen att hon nog glömt bort att hämta lille mig för hon kom ju aldrig, det blev kväll men ingen matte kom!

Matteföräldrarna gav mig mat men jag ville inte ha något.

Först klockan 23.35 kom matte, så otroligt oförskämt! Att hon inte kommit på tidigare att hon glömt mig!

Då fick jag veta att jag inte var bortglömd, vilken tur alltså, hon hade varit iväg.

Hon och några andra hade varit på Sofiero och tittat och lyssnat på John Fogerty

Han är ju bra så varför fick jag stanna hemma?

Hundar fick tydligen inte följa med men det gick bra när jag var där på utställning!

Kanske tur ändå att jag fick stanna hos matteföräldrarna.

När vi sen kom hem mitt i natten då ville jag äta och det fick jag göra, gott!

Sen god natt!


Klockan ringde i morse 05.55 och jag och matte var lika trötta, visste knappt var vi var men det var bara att gå upp!

Matte hämtade mig i vanlig tid, nästan och sen fick jag följa med matte och mattefar till soptippen för han hade gjort vid i trädgården och samlat lite ogräs och annat!


Vi är hemma nu och jag har ätit min mat och matte luftar ut värmen för idag har det varit lite svalare och så blåser det lite, hoppas det blir bättre än i natt för då var det varmt, pust!

Av Aamor & Tina - 4 juli 2010 12:04

Jag sov till strax efter 08 och då väckte jag matte, jag tyckte att hon kunde klia mig lite på magen!

Matte var rätt så snabb med att jag skulle gå ut och själv var jag inte så pigg på det men jag fick ju hänga med. Det är inte så varmt på morgonen så det passar bra att gå en runda då!


Jag anade ju oråd igår när matte kom med mina handdukar och jag var inte helt fel på det för jag fick duschat idag!

Sprang inte och gömde mig denna gången för jag tyckte att det skulle vara skönt med en svalkande dusch! Det var ljuvligt skönt!

Matte tog sen de värsta tovorna och fönade mig lite så jag var fortfarande fuktig i pälsen, jisses så skönt för det var svalt när vi sen gick ut en sväng i värmen.

Vi satte oss på en backe och där hade vi bra utsikt och både sol och skugga.


Mat är ju inte det godaste nu när det är varmt men jag drack en liten skål med laktosfri mjölk, alltid något!


Av Aamor & Tina - 3 juli 2010 19:44

Kan bara säga oj oj vad det har varit varmt, hade det inte luftat lite så hade vi smält bort. Det är fortfarande varmt men nu kan man vara ute.


Jag och matte har tittat lite på flyguppvisningen. Först satt vi ute på en skuggig plats men jag tyckte att det blev för varmt ändå så vi hittade en mycket bättre plats och vi såg bättre från den.

  

Kan det bli bättre än hemifrån, sittandes i fönstret och ha fri utsikt över flygen och allt annat som passerar.

Matte bar in trimbordet så jag kunde ligga på det för fönsterkarmen är lite smal.

Jag har med andra ord varit en riktig fönstertittare idag!!

Det var skugga på den sidan av huset och så blåste det in lite så det var perfekt.

Några av flygen som visades tog matte kort på så här är några!

             


Nu ikväll var jag ute på en lite längre runda för jag har inte orkat gå innan under dagen.

Vi satte oss ner på gräsmattan och njöt en stund och det luftade i min päls!

  

Av Aamor & Tina - 3 juli 2010 10:34

Matte sa igår kväll att vi kan sova länge i morgon så jag väckte henne klockan 01.22 i natt och var kelen, ja ska vi ändå sova länge på morgonen gör det väl inget att jag väcker henne mitt i natten!

Vi sov till 08 och därefter gick vi en runda.

Blir nog varmt även idag men det luftade lite när vi var ute så det blir nog skönare.


Min absoluta favorit plats när matte sitter vid datorn är under skrivbordet med huvudet på hennes fot, märker ju då om hon går därifrån!

  

Det är så gott att sova där!


Blev lite smårädd innan för matte kom med mina handdukar så jag kröp under köksbordet men så såg jag att de hamnade i tvättmaskinen istället så jag kom fram.


Vi ska senare leta upp en skuggplats och titta på flyguppvisningen på avstånd!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards