Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2010 20:03

I eftermiddags tog jag och matte en kort cykeltur, först var vi borta om hos mattes moster och sen cyklade vi vidare till hennes dotter.

De har en sån liten inhägnad trädgård där man kunde springa fritt och tur var det för där var fler hundar.

Svärdottern var där med sin hund Vera och sen hade Jeanette och hennes man köpt en valpis, så söt men vilket vilddjur!

Hon är en blivande jakthund och korsning mellan Gråhund och Setter (tror jag det var), hon heter Vilda vilket passade perfekt!

Jag var först lite avvaktande för Vera är väldigt långbent och hoppig och så fort jag skulle snacka in mig hos Vilda var Vera där.

Men till sist vågade jag mig på att springa och leka med dom men så trampade Vera på min svans och då var det inte lika kul längre!


Vilade en lång stund när vi kommit hem, helt slutkörd.

Matte och jag har gått en liten runda nu och så har jag ätit min kvällsmat, nu tänker jag få ner matte på golvet för lite gos och eventuellt bus!

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2010 13:24

Jag vaknade nog stax innan 8 och när matte var klar med sina morgonbestyr gick vi en runda och sen satt vi på bänken utanför och snackade med vår granne.

Var vrålhungrig när vi kom in och åt nästan en hel portion med torrfoder, matte blir fortfarande lika glad var gång jag äter!


Blev sen lurad av matte! Hon hade tydligen blandat till schampo och balsam utan min vetskap och då fick jag ingen tid att gömma mig.

Hon satte upp mig på trimbordet och tog av tofsen men jag trodde att hon bara skulle frisera mig men det smög sig....

Fick dåliga vibbar när hon lyfte mig och vi gick mot badrummet!

Visst jag behövde bada för pälsen stog nästan rakt ut på sidorna och då var där ändå inga tovor!

Var ganska skönt trots allt men det bästa var att när jag var halvtorr och ganska så gemom borstad/kammad gick vi ut och som jag sprang, pälsen bara flyger och det känns nästan som om jag ska lyfta med den!


Ingen direkt värme men det är inte kallt heller men ganska mulet då och då.

Matte håller på att tvätta och jag ska nog ta en tupplur så jag kan orka tigga när hon snart ska äta sin mat!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards