Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Aamor & Tina - 29 augusti 2010 18:52

Vilken dag1 Så kul och samtidigt så jobbig.

Matte och jag gick en runda vid 12.30 och sen satte vi oss på en bänk i det fina vädret för att invänta att klockan skulle bli 13.00 så vi skulle gå på Shih Tzu träffen hos Lillvi.

  

När det var 5 minuter kvar öppnade himlen sig och det öste ner, typiskt!

Vi fick börja med att vara i deras uterum, det gick bra men det hade ju varit roligare för oss hundar att springa på gräsmattan.

Där var 20 Shih Tzu och vi hade roligt.

 

Från vänster Taco, Bullen, Rio, Mathilda och Sara (tror jag fick alla rätt där).


När det sen slutade regna skulle det ringtränas, suck. Jag fick inte vara med eftersom jag inte ska ställas ut men det var ju inte det värsta utan matte, den svikaren gick med Emmy!

Jag fick prova sen bara för att jag skulle känna mig med.


Uppvaktad blev jag också men det gillade jag inget vidare.

Kolla in mitt bläng!

  

Håll dig på mattan!

  

Visst är du snygg men.... du är också en KILLE!!!!


När vi var klara på träffen gick vi hem om för att sen gå till mattemor och fira henne ett tag. Matte hade gjort äpplekaka som vi hämtade.

Affi var ju tvungen att nosa genom hela mig för jag luktade andra hundar, lite jobbigt.

Hemma igen åt jag min mat och nu ska här vilas!

Av Aamor & Tina - 29 augusti 2010 09:56

Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra för mattemor som fyller år idag!   


Även idag vaknade vi vid 06, hiskligt tidigt för att vara helg, kan slå vad om att vi är jättetrötta i morgon när klockan ringer 06.

Klockan 9.15 tvingade matte ut mig och det var ganska så skönt, lite kyligt men solen skiner.

Det är tydligen alltid fint väder på mattemors födelsedag och så passar det bra att det är det idag eftersom jag ska på Shih Tzu träff.

Hoppas det kommer många roliga hundar.


Matte sitter med sitt släktforskar program och letar efter en Johanna Christina Hallongren, hon har tydligen flyttat än hit och än dit och det senaste var Igelösa och där fanns inga in och utflyttningslängder för 1825, typiskt säger matte.

Sen vill hon att jag ska hjälpa henne men det får hon själv klara för jag ska sova så jag orkar med dagen.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards