Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Vilken helg!

Av Aamor & Tina - 5 september 2010 18:16

Pust, nu är jag trött och ska strax vila men jag vill göra detta först!

Jag och matte har varit i husvagnen och gratulerat mattefar som fyllde år men hade valt att inte fylla år. Där var några ändå som hans bror och frun och ett par vänner från husvagnen och så vi så klart.

De hade köpt en smörgåstårta i fiskaffären och den var tydligen mumsig men jag ville inte smaka på den.   


Sen tyckte matte att Affi och jag skulle få våra presenter samma dag fast vi fyller ju inte år förrän i morgon måndag, vi blir 2 år!

vi fick vars en apa, matte har ju läst om Bamses apa och hur mycket han gillar sin. Vår är lite mindre.

  

Så här ser våra ut!

Vi hittade pipet snabbt men jag lyckades inte hitta brölet så lite avis blev jag på syrran när hon hittade det!

  

De var roliga i början men sen lät vi dom vila ett tag!

Min syrra är allt bortskämd för kolla in denna bilden matte tog på henne, golvet duger inte åt Madame!

  

En annan stackare fick nöja sig med golvet och bädda fick jag själv göra, suck!

  

Jag sov en del uppe i mattes säng i natt och det var ganska så mysigt bara hon kan låt bli att peta på mig, bäst ner fötterna för då får jag vara ifred, inte lätt att vara så gosevänlig!

Vi har haft att göra för där är många hundar som behöver lära sig sin plats, men vi lär endast ut när vi är två, är en inne i husvagnen låter vi dom passera för det är ju inte lönt att läxa upp nån när man är själv, fniss!


Matte den tokan trodde att jag skulle äta mitt torrfoder igår utan leverpastej!

Här äts inget sånt torrt när jag väl fått pastej!

Matteföräldrarna hade ingen så matte fick cykla iväg in till stan vid 18.30 för att handla till mig!

När hon sen kom tillbaka och blandat ihop det och jag skulle till att äta knuffase Affi bort mig och åt upp nästan allt!!!

Nu ska jag vila för det blir hårt i morgon!

 
 
Julia

Julia

5 september 2010 18:54

Oj, så söta apor ni har fått! Ni verkar gilla dem också... Matte fyllde väl på din matskål när Affi åt upp din mat.
Du är duktig på att bädda! Ser skönt ut där du ligger.

Ska ni ha kalas i morrn med? Hoppas att mattefar hade en trevlig födelsedag! Ni lär få en busig en, tror vi! *fniss*

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 september 2010 19:00

Jo jag fick min mat sen men visst var det fräckt gjort att äta min mat!
Jag bäddade så mycket att det inte gick att ligga där så matte fick hjälpa mig till slut!
Affi bara låg och tittade på mig från sin "upphöjda" plats!

 
Ingen bild

Eva

5 september 2010 19:36

Mjau Aamor!
Ni verkar att haft kul i husvagnen med all uppvaktning till både er o mattefar.
Men i morron är ju er stora dag, då blir det väl mera?
Matte måste verkligen ÄLSKA dig, för det är ju ändå en liten bit att cykla till stan för att köpa leverpastej!!! Du hade säkert klarat dig tills i morron, det säger matte till oss men hon kan göra samma sak om vi jamar tillräckligt, mattarna blir alltid brydda av någon anledning när vi inte äter som dom tycker vi ska.
Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

6 september 2010 06:42

En sak är jag absolut säker på och det är att matte älskar mig.
Det tog inte mer än 30 minuter för henne att cyklain och handla och tillbaka.
Jag satt vid grinden och tittade efter henne hela tiden.

 
Dachshund

Dachshund

5 september 2010 23:52

Ha det trevligt imorgon!

Jag ska försöka på nytt med bloggen som förhoppningsvis ingen av dessa dumma människor hittar. Självklart lägger jag länk till dig.

http://dachshund-dachshund.blogspot.com

 
Affi

Affi

6 september 2010 09:28

Tjenare brossan!
Många gratis på din 2 årsdag.
Nu börjar vi bli stora.
Tack för en trevlig helg.
Syrran AFFI

http://affi.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards