Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Aamor & Tina - 19 september 2010 20:34

Gick bort en sväng till syrran och vi har busat en hel del och sen har vi satt in gemensamma tigg-stötar. Gick bra nån gång men de flesta gångerna gick det åt pipan!

Vädret har varit fint hela dagen fram till nu ikväll så vi har härjat ute på gräsmattan ett tag men man blir ju helt slut!

Affi jagar mig, jag svänger vänster, snabb högersväng och olika fint försök men hon är så snabb så hon hänger med och det slutar med att jag faller omkull när hon tar tag i min svans eller i sidan på mig!

Vi har även suttit i fönsterkarmen och kollat in alla människor som gick förbi för att gå och rösta, det var många. Tyvärr kom bara ett fåtal hundar förbi.


När vi sen gick hem mötte jag min Saluki tik kompis och hon ville nästan leka idag, hon är lite fisförnäm annars.

Har precis varit ute på min kvällsrunda och den gick undan fast det blev en hyfsat långrunda, matte såg nämligen svarta heltäckande moln i norr som var på väg mot oss. En halvtimme tidigare öste det ner, vi klarade oss som tur var.


Jag har inte kliat mig så mycket i öronen idag och i natt har jag sovit så kanske matte har lyckats häva det denna gång. Håll tassar och tummar!


Av Aamor & Tina - 19 september 2010 09:14

I går kväll fick vi besök av mattes äldsta kompis, ja de är lika gamla men de har varit kompisar sen de var 5 år, och hennes dotter. De hade varit och spelat bowling och sen ätit på Kina och så kom de in på kaffe hos oss. Det var kul.

Jag älskar när vi får besök för då kan jag kela med många!

Kompisen luktade sååååå god för de har två Jack Russels tikar hemma och den ena löpte nu och det kunde jag lukta, mums!

Vi gick en runda på kvällen och då fick jag visat min vän Peggy för dom.


Hade tur igår när vi passade Affi för jag fick äntligen visat även syrran min kompis Peggy.

  

Peggy kom fram mot mig men när hon såg att där var en till backade hon undan och då började Affi skälla på henne.

Får ju inte skälla på min kompis så matte tog upp Affi i famnen så jag kunde hälsa på Peggy. Affi fick stora ögon och när vi sen gick vidare skulle Affi nosa igenom hela mig och sen busa till det riktigt precis som om hon sa "jag finns också här och du är min vän!"


Vi sov till 7.20 i morse och sen gick vi ut en sväng rätt snabbt för matte tyckte det mörknade på himlen, mest så vi slapp bli blöta.

Kom inget regn utan solen kom tillbaka. Blåser mindre idag och det uppskattar jag!

Nu ska jag vila lite och även mina öron för jag har lite kli i dom nu igen, suck!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards