Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Fel färg?

Av Aamor & Tina - 27 oktober 2010 18:15

Nu vill jag sätta ner tassen och säga stopp! Matteföräldrarna påstod idag att jag har fel färg på mitt hår!

Det borde vara svart och vitt! De säger att jag är en SKATA, alltså fågeln.

Vi fick skorpor med smör på idag, jag och Affi och hon tog sin bit och gömde den och självklart tyckte jag att saker ska letas upp när nån gömt dom så jag letade upp skorpbitarna och åt upp dom!

Affi kan ju inte gömma till sig själv, för så dåligt minne har hon minsann inte att hon glömt var hon gömt!

När hon sen ser att jag tar bitarna sitter hon och ser så olycklig ut - ja men ät dom direkt istället då!

Jag är ingen skata och jag har den vackraste hårfärgen som finns för det säger min matte, hihi!


Jag och matte hade tur när vi skulle gå hem för precis innan öste det ner men när vi kom ut droppade det bara lite grann.

Matte försöker få tag på mig för att fixa till frillan men jag springer in i mitt lilla hus direkt när jag ser att hon har det i tankarna.

Jag kan kämpa ett tag men hon kommer att vinna till slut, som alltid!

  

 
 
Ingen bild

Eva

27 oktober 2010 21:54

Mjau Aamor!
Matte skrattade när hon såg att det är du som är den "Tjuvaktiga Skatan" men hon tycker att du är mer som en skattletare, såg du var Affi gömde skorpan, eller du luktade dig till det?
Kom då ihåg var hon har sin skattgömma där kan ju ligga en grisknorr rentav.
Här händer inte så mycket nu, matte säger att vi är "höstloja" men vi kan inte vara på balkongen o busa, det är ju mörkt o ruggit ute nu.
Ha en fortsatt bra kväll till er båda!
Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

27 oktober 2010 22:03

Visst, jag håller med att jag är en skattletare.
Jag både såg var och kunde nosa upp bitarna men det är inte så svårt att hitta Affis saker eller frolicar för hon gömmer överallt i hela huset, bakom TV hyllan, under sina sängar, bakom krukor, ja överallt!

Håller med er om att det är ruggit ute, har varit ute två gånger och blivit blöt, mest första gången.

Nosgnugg och öronslick (Ruffa)

 
Hillman

Hillman

28 oktober 2010 10:24

Nämen Aamor, inte får du va tjuvaktig heller men å andra sidan gömmer brorsan gör jag likadant och det vet han så för det mesta käkar han upp det han får. Eller oxå så blänger han på mig coh då rör jag inte hans bitar, man har välan respekt för brorsan, han är trots allt äldst.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards