Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Hopplösa?

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2010 18:08

Jag och matte gick bort till Affi för matte hade lovat att bada henne.

Hon blev jättefin och ganska så mallig för hon blev klippt runt tassar och ansad under tassarna och matteföräldrarna sa att hon var så fin. Sen går och till en matta och gnuggar nosen i den och då såg hon ut som det vanliga "vilddjuret!


När hon var helt torr gick matte ut med oss på en långrunda, Affi gillar att gå med min matte för hon går fortare än mattefar.

När rundan nästan var slut och vi skulle svänga så kom där en hund och jag och syrran blev helt tokiga, enligt matte!

Vi skällde och drog och skulle fram till hunden, vi kom under en sån där bom man cyklar igenom och matte som samtidigt höll på att knyta en bajspåse blev förbannad på oss och vi åkte baklänges och sen gick vi till sidan så hunden kunde passera.

Hunden och dess husse gick runt men stannade och när vi hade lugnat oss lite så fick vi hälsa.

Det var en jättesnäll  Berger Picard, han la sig ner så vi kunde nosa på honom.

Matte påstod sen att vi var helt hopplösa när vi är tillsammans för en och en hade vi inte varit så "skogstokiga".


Nu är vi hemma och jag har ätit min mat och ska vila på mattes fötter lite nu.

 
 
Johanna Annicka

Johanna Annicka

30 oktober 2010 18:22

Är det inte du från igår?

http://johannicka.notlong.com

Aamor & Tina

30 oktober 2010 18:43

Vad? Jag från igår? Vad?

 
Ingen bild

Sara

30 oktober 2010 19:42

Hej Aamor. Då är ju frågan om du ska bli badad imorgon då? Brukar det inte bli samma helg som syrran eller jag är helt ute och reser! Då är det en ledig dag till denna helgen. Passa på att njuta med matte men det vet jag att du gör!

Aamor & Tina

30 oktober 2010 21:34

Du är ute och reser, kanske till Ullared, hihihihi!
Matte har lagt in det så att vi har en helg var så slipper hon slita ut sig, som om hon gör det annars med, eller hur!
En ledig dag till men veckorna går ju så fort och snart är ni alla lediga!

 
lLizal

lLizal

30 oktober 2010 20:03

Hej Aamor med matte
Kan ni gissa våran matte har lov en hel vecka...
Kuuul..fast risken är att vi alla åker i badet..
Hoppas nästan att matte fastnar i en målning...
Kram och nospussar Tanja

http://www.kimzanskennel.se

Aamor & Tina

30 oktober 2010 21:31

Lyckos er som får ha matte hemma en hel vecka trots badlöftet, hihi!
Önskar att min kunde vara hemma en vecka fast det kommer hon att vara över jul, nyår och tretton helgen! Jag längtar och matte med tror jag!
Nospussar

 
Edith

Edith

31 oktober 2010 07:30

Du och Affi är ena riktiga busisar ibland. Hur ser en Berger Picard ut? Det är en ras jag inte alls känner till. Ha' en bra dag!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Julia

Julia

31 oktober 2010 08:59

Busfrön! Ni tuffar till er duktigt när ni är två *fniss*
Ha en bra söndag, förhoppningsvis utan regn, för här öser det ner.

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

31 oktober 2010 09:23

Ja vi är för tuffa för vårt eget bästa säger matte och jag kan lova att hon inte var så glad just där och då! Fast det har jag glömt till nästa gång, hihi!

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

1 november 2010 13:39

Vi blir oxå mer stolliga när vi är bägge två ute, både när det gäller att hälsa på tvåbeningar och när det är nån på fyra ben, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards