Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under oktober 2010

Av Aamor & Tina - 19 oktober 2010 18:41

Här kommer lite bilder på den sjungande hunden. Det är faktiskt en Julhund men han sjunger en rockig julsång!

  

Här sitter han och ser söt ut på mitt trimbord!

  

Han vågade till och med komma ner på golvet och vifta med öronen!

  

Här poserar vi bägge!

Han har inget namn än. Nån som har ett förslag?


Vilken rolig runda jag fick nu!

Först mötte vi 2 stycken Powder Puff tikar, den ene valp och en liten blandras tik och lite senare mötte vi en hane som var en Engelsk och amerikansk Cockerspaniel. Han trodde att han kunde skrämma mig men jag satte mig ner och tittade på ett annat håll och då ville han leka istället, han var bara 1 år.

Nu ska jag tigga godis, har redan börjat och tänker hålla på tills matte ger mig nått!


Föresten Hillman och Illerson, matteföräldrarna ska få hem älg så nu ska jag också äntligen få smaka det!

Av Aamor & Tina - 19 oktober 2010 17:27

Var mycket piggare i morse men matte däremot var lite gnällig, det regnade ute! Gör väl inget tyckte jag och traskade glatt iväg! Är ju inte så fin i kanten när det gäller regn.

Fast det slutade vid middagstid så det varade inte hela dagen för då känner man sig aldrig riktigt torr.

Jag och syrran har fått åka bil, åh vad kul det är. Vi fick följa med till Lomma och hämta husvagnstältet som matteföräldrarna har haft på tvättning.

Jag sov i baksätet nästan hela tiden, Affi sov i mattefars famn!

  

Bilden är från en annan gång då matte satt bak hos mig!


Matte slutade i "rätt" tid idag och när hon kom hade hon handlat en "hund" som sjöng och viftade på öronen. Hon visade den för oss och gissa hur mycket vi ville ha den!

Vi fick bara titta och känna lite. Den såg ganska rolig ut!

Jag passade på att sno en leksak av Affi när matte var där och när Affi skulle ta tillbaka den fick hon inte göra det för jag la huvudet på den, haha!

Hon tog den till sist ändå men jag kämpade länge!


Hemma nu och har ätit, matte ska frisera mig när vi är klara med detta och sen går vi väl på en långrunda!

Av Aamor & Tina - 18 oktober 2010 20:13

Jag var så trött i morse och ville inte gå till Affi när matte sa till men när hon sa att jag skulle till mattefar ville jag! Hon lurar mig så ibland men jag vet ju ändå vart jag ska.

Varit lite bus idag, matteföräldrarna sa att jag var mycket tuffare igår än idag, inte så konstigt för jag hade ju matte med igår! Hon skyddar mig mot den lilla huliganen, nä jag gillar faktiskt henne jättemycket men hon är trots det lite jobbig ibland!


Matte jobbade länge idag och sen hade hon ett ärende innan hon kom. När hon inte kom i rätt tid blev Affi helknas, satt och jämrade sig, lät nästan som om hon grät om nu vi hundar kan göra det.

Affi kan ju inte hålla på så för det är min matte även om Affi och matte tycker mycket om varandra.

Matte hade varit i min affär och handlat men det hade hon kunnat strunta i för det hon handlat gillade jag INTE.

Det var en liten tovdelare för jag gillar inte att bli borstad/kammad på mage och på insidan av benen, matte tyckte att det var en bra lösning!

Okej, det var inget som gjorde ont men ändå.......

Får väl vänja mig vid den - ett par år!

En långrunda blev det efter tovdelar provningen och det var skönt.

  

Av Aamor & Tina - 17 oktober 2010 19:04

Jag väckte matte strax innan 7 för jag kände för lite närkontakt, jag fick låna hennes hand som jag tvättade lite och sen somnade jag igen, matte halvsov nog under tiden.

Vaknade sen ordentligt vid 8.15 fast jag gick inte ut förrän vid 9.30, matte tvingade ut mig då!

Varit kallt inatt mellan -5 och -6, löven faller bara av träden. Jag stod och nosade på en trästam och löven drösade ner på mig i mängder!


Varti hos syrran och ätit söndagsmiddag, det blev kycklingklubba och det var mums!

Matte var ute på en riktig långrunda med oss två och det var härligt, solen sken och det var lagom kallt.

Affi blev trött mot slutet, hon och mattefar går inte så fort som matte och jag gör men hon höll takten bra.

Har även varit mattes skyddsängel idag!

Matte skulle frisera Affi på bordet, själv låg jag i fönsterkarmen. När Affi tyckte att det var nog började hon morra och skulle nafsa i min matte!

Glöm det sa jag och kom som ett jehu och gick mellan, la mig ner så Affi inte kom åt matte!

Jag skyddar min matte med livet som insats!!!!

Matte förklarade att hon och Affi hade busat lite så det var därför Affi nafsade, okej då men nu vet matte att jag är hennes skyddsängel!


Varit ute på kvällsrundan nu och jag mötte inte en enda kompis, kom några människor gående bakom oss men de hade ingen hund trots att jag väntade in dom fall i fall!

  

Då var snart denna helg slut, fy vad den springer iväg fort!


Av Aamor & Tina - 16 oktober 2010 19:17

Det var ju kallt i morse men solen har värmt och lyst hela dagen så det blev ju varmare fast det var kallt ändå klagade matte!

Vi har varit ute och gått lite, slappat och matte har tvättat och håller på än, tur att den där maskinen klarar sig själv.

Har vaktat matte så hon inte skulle smita iväg och jag har lyckats med det, jisses så skicklig jag är!


Var ute på min kvällsrunda nu och och mötte ett par konstiga människor, den ena nös så högt att det ekade mellan husväggarna och den andra började skratta. Jag stannade och bara tittade på dom men matte tyckte att jag var lite pinsam så hon ville gå och då fick jag ju följa med men jag gick baklänges en bra bit!


Nu ska vi slappa resten av kvällen och jag ska nog kalla ner matte på golvet så vi kan gosa lite!

Av Aamor & Tina - 16 oktober 2010 10:29

Matte sa till mig att vi skulle ha sovmorgon idag och så vaknade hon06.10, trodde hon, jag var vaken så hon låg och klappade mig lite och nästa gång hon tittade på klockan var den 8.36 Hon hade sett fel första gången så vi hade fått vår sovmorgon.

Vi gick ut på en långrunda vid 9.30 och har nästan precis kommit in.

Vi tog bland annat ett varv på vår motionsslinga och matte tog några bilder.

  

här luktade väldigt gott, så gott att jag inte märkte att där var en håla i marken så jag höll på att sätta mig ner!

  

Funderade ett tag på om jag skulle pinka över den tidigare besökaren och kom fram till att det var lika bra att göra det men han hade pinkat högt så jag lyckades inte döja honom helt!

  

Kom igen nu matte var inte så långsam och så ska du fota mitt i allt, åhh!


Jag mötte Malte en 6 månaders Shih Tzu, han ville leka men till sist tyckte jag att han var lite jobbig så jag sa till honom att hålla sig "på mattan" men tro inte att han lyssnade så jag gick istället!

Nu ska jag vila ett tag!

Av Aamor & Tina - 15 oktober 2010 18:46

Yeah och jippie, det är fredag och jag ska få umgås med matte hela helgen hela dagarna! Kan det bli bättre?

Snacka om att jag var trött i morse för jag till och med kvar i min säng när matte gått upp!

  

Detta är min vanliga sovställning!

Jag låg ju inte kvar hela morgonen för när matte kom ut ur dushen låg jag framför tvättmaskinen, och sov!

Jag brukar nämligen annars följa med matte direkt när hon går upp.


Varit en ganska så lugn dag hos syrran. Vi två och mattefar var ute i ca 2 timmar, först gick vi en runda och sen satt vi och snackade med Ove, en man som bor en bit från matteföräldrana.


Matte kom och då satte syrran igång  att dra och slita i mig, när matte skulle lyfta upp mig höll Affi kvar i min päls så matte fick säga till henne.

Visst syrran ville också hälsa men det hade hon gjort.

Nu har matte och jag varit på en långrunda, jag fick bestämma för när vi kom till parkeringen brukar vi gå rakt fram, en lagom lång runda eller så svänger vi till höger och går den långa, matte sa till mig "vilken ska vi gå idag?" Jag tittade på matte och valde den långa.

Mötte inte en enda hund men istället har jag gosat med Peggy, både innan vi började gå och sen satt hon och väntade där vi svängt av!


Trevlig helg alla!


Av Aamor & Tina - 14 oktober 2010 19:56

Fullt ös på mig och syrran, ja jag hade nöjt mig med mindre bus men vill hon så....

Som på middagen saaffi ifån att hon ville gå ut och när mattefar kallade på mig ville jag inte så jag sprang och gömde mig i TV-rummet. Det skulle jag inte gjort för affi kom in och hämtade mig eller rättare sagt DROG ut mig i hallen för skulle hon ut så skulle tydligen jag ut!

Jag ville ju INTE!

Eftersom vi busat non stop i 3 timmar på förmiddagen bestämde jag mig för att gömma mig!

Provade först mattefars fåtölj eftersom Affi inte hoppar upp någonstans men hon hittade mig och stod nedanför och skällde på mig.

Sen smet jag iväg och gömde mig under sängarna och där fick jag vara ifred och vila min trötta kropp!

  


Nu har matte gjort sina två långa dagar denna vecka och det är skönt, blev nån extra komptimme så hon slutar kanske tidigare en annan dag, inte helt fel ju!

Passat på att vila när jag kom hem efter jag ätit för matte pratade med sin kusin i över en timme i telefon så jag fick lugn och ro.

Vi ska nog snart ut på dagens sista runda och jag ska spana efter Peggy.

Träffade henne när jag kom hem och hon var väldigt kelig och leksen men hon ville leka med min svans och den leker man inte med så jag satte mig ner men då började hon leka med mitt långa hår så jag tyckte att hon blev lite jobbig så vi gick in!


Ett foto på matteföräldrarnas hundar innan Affi!

  

Drutten och Putte!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards