Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Kalle kanin!

Av Aamor & Tina - 3 november 2010 21:14

Jag intog mattes sittkudde för att se till så den luktade rätt, alltså Aamor!

Det dumma var att när jag for runt på den så rullade jag av men det ska jag nog se till så jag inte gör, den behöver liggas ner i mitten. Kanske ska ta och sätta matte på den så hon kan sitta ner den!

Den var trots det skön!

    


Dagen hos syrran har varit ovanligt lugn, vi har varit hur snälla som helst och inte hittat på något bus alls. Väldigt ovanligt enligt vära människor!

Fast jag sparade mig till i kväll.

Jag och matte skulle hem till en av mattes kollegor och äta gös med tillbehör.

Tre andra kolleger var också där och matte sa att det var jätte gott allt ihopa.

Själv smakade jag bara några rivna morötter och de var goda!

Tack för att jag fick följa med och att ni stod ut när jag blev lite störig!


Kollegan och hennes man har en katt som heter Truls och en kanin som heter Kalle.

Truls kom och var lite nyfiken men tog det säkra och gick och la sig i tvättstugan.

Kalle kanin upptäckte jag inte förrän på slutet, vilket var tur sa matte!

Jag blev lite fundersam vad det var och lite småskraj så jag skällde!

Kalle kom fram och nosade på mig men när jag blev för ivrig slog han med framtassarna och då skällde jag igen och igen!

Han var hur spännande och kul som helst och jag ville inte gå därifrån men jag störade mig lite väl mycket sa matte.

Vi fick nosat några gånger på varandra och jag tror nog att vi hade blivit polare om vi fått mer tid för Truls och Kalle leker och bråkar med varandra annars, så att jag är en hund hade nog inte gjort så stor skillnad!

   

   

Kalle hoppar fritt i huset!


Nu är jag helt slut!


Natti Natt.... 

 
 
Edith

Edith

3 november 2010 21:34

Vilken trevlig kväll du och matte haft. Kalle kanin har det bra som är en "frigående" kanin. Min lillmatte har haft en kanin som hette Bamse. Han fick vara fri och gå runt i vårt hus. Gissa om han trivdes. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

3 november 2010 21:58

Aamor. Du var inte ett dugg störig, det är din matte som är gnällig bara. Tyckte du var jätteduktig hela kvällen. God natt och sov gott.

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 november 2010 22:13

Ja du en kudde som tippar omkull kan ju inte vara kul att sitta på. Kanin det har vi aldrig stött på, däremot hare. Vi sprang som 2 tok efter den. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

4 november 2010 08:51

Vilken spännande dag du har haft...
Träffade nya kompisar och allt. Inte undra på att du är trött.
Kudden får du be matte att "fixa" till, hon är tyngre än vad du är, så hon klarar det säkert.

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Buttons å floridatjej

Buttons å floridatjej

4 november 2010 11:58

Gomorron Aamor, Det är inte klokt så snygg Du är, om Du hade varit tjej så hade jag blivit kär i dig, Matte är det.
Kaniner har vi på min butik, och dom verka mysiga. Jag får ofta syn på små harpaltar på våra promenader, och jag brukar jaga dom så vi kan leka, men dom stannar aldrig, och lyckas alltid bli som uppslukade av marken, så jag har tröttnat på dom............hälsa din syrra, puss på svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 november 2010 18:00

Tack för komplimangen!
Matte säger att jag är det sötaste hon vet men hon är ju matte!
Sen blir hon ju förälskad i alla Shih Tzu hon ser!

 
Wille

Wille

4 november 2010 13:28

Vilka mysiga kompisar du hittat. Här har vi ingen kanin, men väl marsvin. Dem gillar jag och vi brukar hälsa på varandra.
Klart att du måste "passa in" kudden så dne inte blir för rund. Den ska ju vara sköän att ligga på ju. Här har vi en och annan kudde eller fleccefilt som jag ofta "packar ihop" till en hög och sedan lägger jag mig på den och sover. Det är skönt.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

5 november 2010 09:48

Sicken häftig kompis du hittat, en stampe och studsare, hihi. Jag förstår att du skällde när han stampade åt dig.

Ett tips om knudden, slafsa till den så den blir riktigt blöt, sen lägger du dig på den så har den snart format sig efter dig, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards