Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Äntligen tillbaka!

Av Aamor & Tina - 9 november 2010 17:53

I måndags morse när vi gick iväg hade matte en stor väska med sig.

Jag tittade lite misstänktsamt på henne och anade oråd, jag hade rätt i att oroa mig!

Hon hämtade inte mig igen, snyft!   

Affi och jag hade kul på dagen, hon är ju pigg och alert igen som tur är.

Vi busade och tiggde en massa godis, det är livet!

När klockan blev 15.20 gick jag ut till ytterdörren för att vänta in matte men fick ge upp det när klockan blev 20, för hon kom inte!   

Jag reagerade på varje rörelse jag såg i dörrfönstret och gick fram och tillbaka men till sist hoppade jag upp och la mig i soffan och sov.

Jag fick till och med sova där på natten!

Idag tisdag har jag ätit, åt inget igår och sen har syrran och jag hållt i gång varandra och matteföräldrarna.

Blev lite extra kelig så jag fick gosa med mattemor men när klockan var stax efter 16 kom matte!   


Äntligen är hon tillbaka! Satte en blöt puss mitt på hennes mun och en slick på näsan, tog en runda och hämtade en frolic till henne!

Hon hade varit på internat med jobbet och alla kolleger, de hade haft det väldigt bra och ätit en massa gott!

Sovit dåligt men det gör matte när hon sover borta, i alla fall första natten.

Vi gick hem och vi tog en omväg så det blev en långrunda, skönt!

Vände mig flera gånger om och bara tittade på matte, så lycklig att ha henne hemma igen!


Jag blev friserad och då såg matte att syrran och jag nog busat en del för pälsen hade tovat sig på en del ställen! Avslöjad!

Nu ska vi mysa och förhoppningsvis vill hon sova tidigt ikväll men jag tror inte för mycket på det!

  

 
 
Ingen bild

Sara

9 november 2010 19:00

Stackars dig Aamor. Men om det är bra väder så ska du ju följa med oss imorgon och då får du mycket mys av många. Se till att matte kommer i säng i tid så hon kommer med ett bra humör imorgon. Hihi.

 
Julia

Julia

9 november 2010 21:40

Stackars liten, men det gick ju bra att sova borta en natt. Du var ju hos Affi. Matte saknade dig säkert jättemycket också.
Natti Natti

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

10 november 2010 11:53

Nämen stackars dig, smet matte utan att säga "kommer strax". Det är inte så snällt, krävs mycket godis och gos i böter för ett sånt beteende.

Taxkramisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

10 november 2010 15:26

Det var väl en lurig matte som sticker iväg så där på internat. Men desto roligare när hon kom hem. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards