Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Tvärniten!

Av Aamor & Tina - 17 november 2010 17:41

Matte har tydligen många olika namn på mig, Aamor, Lille Bubben, Snuttis, Älskling, Mini Fisen, Trötter och ett annat nytt är Tvärniten!

Inte så konstigt att man är som man är, hihi.

Tvärniten är tydligen för om jag ser nått intressant så stannar jag och går inte en meter till. Matte säger att det känns som hon har en 50 kg klump i kopplet!

Man måste ju ta reda på saker och kolla in allt, eller hur?

Oftast ger hon mig den tiden men ibland inte, jag blir ju helt konfys! Hon får skylla sig själv och sen tycker jag att Tvärniten är rätt så gulligt.


Matteföräldrarnas granne, mittöver hade haft inbrott i gårkväll nån gång, lite läskigt och hoppas att de inte förstörde en massa, stulit nått har de säkert gjort men vissa förstör ju också, jäv**a typer alltså!


Jag mötte tre kompisar i gårkväll, först Peggy och sen Fanny och stor en som heter Buster. Buster vill bara leka men jag tycker det räcker med att hälsa och sen sitta brevid matte.


Lite piggare i morse så jag hängde med in i badrummet men sen la jag mig igen.

Affi har försökt få mig att leka i stort sett hela dagen. Blir hon aldrig trött?

Lagom är bäst men när hon inte fick med mig, jag låg i hennes säng, så drog hon iväg med mig. Först följde sängen med men när mattan var ivägen drog hon mig ut sängen och över mattan.

Blev irriterad då men då hade hon släppt och sprungit iväg, min irritation släppte och vi lekte istället!

Hon vet precis hur man ska få igång mig, jobbigt!

Vi har varit ute och åkt bil, alltid kul och sen kan man passa på att sova då.


Hemma äntligen och jag har ätit mat, blivit friserad, fått godis för att jag var duktig och nu ska matte fixa mat så jag kan vila mig under tiden.

Måste sen kolla noga vad hon äter fall i fall det är gott!

  




 
 
Ingen bild

Eva

17 november 2010 19:35

Mjau Aamor!
Matte hörde om dina tvärnitar i dag, helt klart att man måste kolla vad som händer runt en.
Tråkigt att man i sitt hem inte få vara i fred, utan att andra ska komma o ta det man själv tjänat ihop o jobbat till skall berika andra, om dom nu känner glädje över det. :( Dom borde kanske tänka på sina egna föräldrar eller andra anhöriga när dom gör det, det kan kan kanske drabba dom av andra.
Du ser ut att vila gott efter Affis atacker mot dig, hon är väl en riktig retsticka?
Ha en fortsatt bra kväll till er båda!
Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Julia

Julia

17 november 2010 19:52

Trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt. Hoppas att de inte grisade ner också :(

Ha nu en lat kväll, det är bara 2 jobbedagar kvar för matte!

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 november 2010 19:45

Tjuvarna tog dator, kamera, mobil och spritvaror men som tur var verkade inte som om de grisat ner.

Nu är det bara en dag kvar!

 
Buttons

Buttons

18 november 2010 11:36

Gomorron tvärniten, jag lägger mig platt och skickar mina hypnosblickar till matte då jag inte vill gå samma väg som hon vill, eller då jag inte vill gå längre...........funkar ibland. Syrran din är tydligen ett riktigt busfrö ? Tjuvar är skiiiiiit...........pusspå svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

18 november 2010 13:54

Tjena tvärniten, hihi. Kärt barn har många namn sägs det och för din matte är du nog som ett barn, skulle jag tro i alla fall. Här har vi oxå många knasnamn, fisnisse, Iller, snutteponken det är Illerson och jag kallas snutten, Hillis, mukisnalle osv. Så det är nog så att det beror på vicket humör tvåbeningarna är på och vad vi hittar på för bus, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

18 november 2010 19:43

Ja, jag är mattes lilla bebis, hihi. Vi vet att jag är en hund men jag är ändå mattes lille kille.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards