Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Vilken pli!

Av Aamor & Tina - 18 november 2010 19:45

Vi somnade tidigare än vanligt igår men det innebar så klart att vi vaknade tidigare också, typiskt!

Det har varit en lugn dag hos syrran, de dagarna behövs också.

Vi har mest slappat och gosat med matteföräldrarna.

Blev lite bus i uterummet, vi kan jaga varandra där bland alla sakerna som finns där nu, nästan gömma sig och hoppa fram. De förvarar husvagnsaker där på vintern.


Matte hade hämtat sina nya brillor idag och när hon kom för att hämta mig så tittade jag länge på henne, något var konstigt men det var bara brillorna som tur var för de har lite annan färg än de gamla.

Ruggigt, kallt, blåsigt och regnigt väder idag, hur trist är inte det.


Ni skulle bara veta vilken pli jag har på matte, hihi!

Först kallar jag ner henne på golvet och gosar lite sen går jag ut i köket och snackar med mig själv.

Matte frågar då om vi ska leka "sök" och då rusar jag in till henne och ger henne en riktigt tryckare mitt på munnen och sen går vi gemensamt ut och hämtar det som jag ska söka efter.

"Sök" kallar vi när matte placerar ut godsaker lite varsom och jag får leta upp det, skitkul!

Snacka om att jag fick tag på en lättlärd matte!


Varit ute på en halvlång kvällsrunda, har inte velat det tidigare i veckan för jag gillar inte mörkret nått vidare men det var okej idag.

Tyvärr så mötte vi inte en enda levande själ, såg några på avstång men det var allt.

Nu ska snart matte frisera mig tror jag för hon har inte gjort det innan så jag ligger nog risigt till!

  

 
 
Julia

Julia

18 november 2010 20:21

Du är duktig på att lära matte voffiska, vår matte är duktig på jamiska. Vi måste ju lära våra människor att förstå vad vi säger, eller hur?
Mjauis - Smulan och Amanda, matte hälsar också!

PS
Det är fredag imornn... Hurra!!! DS

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

18 november 2010 21:05

Mjau Aamor!
Matte sa att det var väl därför du valde Tina till din matte, du märkte väl att just hon var lätt att dressera o få att göra som hon vill. Hon trodde kanske att det skulle vara tvärtom ;) Tji fick hon eller......
Skönt att du o Affi tagit en liten vilodag, det behövs ibland.
Ha en fortsatt bra kväll!
Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Ingen bild

Eva

18 november 2010 21:08

Göra som du vill.

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

19 november 2010 13:13

Det är klart att man måste fostra sina tvåbeningar, så de vet vart skåpet ska stå, hihi. Vi har klarat av det för länge sen men de kan alltid lära sig nåt nytt, som att vi ska ha varm korv och kall pannkaka, fast inte samtidigt. Korven går inte att äta när den är kall och varm pannkaka smakar illa, allt enligt brorsan. Jag äter hur som haver, inte nå noga.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards