Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Aamor & Tina - 20 november 2010 17:06

Vid middagstid gick jag och matte till matteföräldrarna och Affi, mattemor skulle göra en älgkalopps och vi skulle få smaka.

Jag och Affi fick ett märgben var och vi tittade och undrade, vad är detta och vad ska vi göra med detta!

Vi löste det så här!

  

Vi gömde dom ett och ett i syrrans säng, syrran började och när hon blev trött tog  jag vid! Sen lät vi dom ligga där.

Mattemor bjöd sen på lite märg från ett som var kokt och mums vad det var gott! Matte tog ut lite rå märg och bjöd på mig och det var ganska gott det med, så jag tog fatt i ett märgben och slickade lite på märgen!

  

Syrran upptäckte vad jag höll på med och när jag vände bort blicken snodde hon mitt ben fast hon hade ett eget och sen blev det bus och kiv. Hon vann!

  

Kolla in strypgreppet! Hon använder mitt eget hår som "snara", vi hade vid det här laget glömt benen och busade bara för det var kul!


Snön åller sakta på att försvinna och det blev dimmigt och den ligger kvar, tycker inte om dimma för man hör folk men man ser ju inga förrän de är tätt på en!


Av Aamor & Tina - 20 november 2010 09:46

Sov till klockan 7.30, okej jag väckte matte vid 04.30 men jag ville bara ha lite närkontakt då och sen somnade vi igen.

När matte rullade upp så ville jag sitta i fönstret och spana och jag såg 3 hundar, 2 av mina Poxder Puff vänner och en Samojed som aldrig vill hälsa på mig fast min matte känner hans matte, hans matte säger att han är lite gammal och grinig! Jag vet inte men han är fin.

Matte fick syn på några tovor så de skulle ju så klart bort, som jag jobbat för att få dit dom!


Snön låg kvar på gräsmattorna och jag njöt av varje sekund när vi var ute, jag försökte gräva ner mig men den är inte tillräckligt djup än så det blev mullvadande på ytan.

  

För de som undrar så är framdelen till höger på bilden man kan ana ett öga och kopplet är vid svansen!

Oj så gott det var att gnugga runt i snön!

  

Så här snygg blir jag efteråt. Den lilla nosryggen är helt snöfylld och tofsarna med!

Vilken tur att matte har mig alltså för hon är hoplös med att tappa sina vantar, speciellt den ena. Det märkliga är att hon tappar de alltid en bit framför oss och när vi närmar oss hemmet!

Jag plockar alltid upp den och bär hem den för annars hade hon fått haft en stor vant-budget!


Det är plusgrader hos oss idag så tyvärr stannar väl inte snön så länge så det gäller att njuta så länge det går!  


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards