Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Aamor & Tina - 21 november 2010 20:03

Matte har hämtat detta från Wikipedia och det är om temperamentet hos Shih Tzu och ett recept för att få fram oss!


Shih-tzun är en alert och livlig hund, morsk men älskvärd.

Den är en aristokratisk, liten silkeslen hund med hög svansföring.

Shih-tzun är självständig och stolt.

En lärare och kompositör vid namn James E. Mumford från USA gav en levande beskrivning av rasen i en amerikansk Shih tzu-publikation vilken tydligt målar en bild av den mångsidiga karaktären hos en Shih-tzu:

"Ingen vet hur de urgamla enukerna lyckades mixa tillsammans ... Och här kommer receptet:

Ett stänk av lejon, flera teskedar kanin, några gram av huskatt, en bit hovnarr, ett stänk av ballerina, ett uns av en gammal gubbe (kinesisk), en del tiggare, en tesked av apa, en del sälunge, ett stänk av teddybjörn och resten hundar av tibetansk och kinesiskt ursprung."

 

Matte säger att det stämmer verkligen in på mig!

  

Av Aamor & Tina - 21 november 2010 17:36

Idag sov matte nästan till 8 men själv var jag vaken lite innan men jag var ganska så tyst så jag inte skulle väcka henne.

Vi gick en ganska så lång runda på morgonen och då var det inget regn men sen har det regnat lite hela dagen, trist för nu är all snö borta. Kvar är bara det som barnen gjort snögubbar av.


Annars har jag tagit det lugnt idag, sovit en hel del och däremellan busat med matte.   

Hon nyper mig i mutaschen och så nafsar jag henne i fingrarna och då rullar jag över på rygg och då kittlar hon mig på magen och det är så mysigt och så tycker matte att jag låter som en apa som skrattar! Kul är det i alla fall.


Matte har suttit och släktforskat lite.

Då är snart denna söndag slut och med den helgen, i morgon är det jobbedag för matte och "dagis" för mig, suck!

Snart är nog matte julledig så vi kan mysa mer.


Jag har ätit idag, åt ingen mat igår men idag var det gott igen, blir så ibland.

Nu ska jag vila lite till och sen ska jag nog se till så matte håller ett tuggben till mig!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards