Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Härligt!

Av Aamor & Tina - 27 november 2010 17:17

Först så väckte jag matte strax innan 06 men då sa hon att vi är lediga idag så jag somnade om igen. Sen sov vi ända till 8.20, så skönt det var!

Tog det lugnt på morgonen, jag låg i fönstret och tittade ut och matte åt frukost och gjorde lite annat sen.

Jag såg hela 5 hundar och 1 hare när jag låg där och spanade, jättebra med utkiksplats!

Jag och matte gick en runda vid 10-tiden och eftersom man inte får ha hundar lösa här så tar matte ibland på mig en lång lina som jag har efter mig så jag är lös ändå men matte kan snabbt ta tag i linan.

Vi busade i snön, åh vad snö är härligt!

Kom igen matte, du är bak!

Nu har jag dig, hit med vanten!

Jag har förlåtit henne att hon lurades men endast för att det är så kul att bära en vante!

Matte berömde mig så för jag var så duktig när jag gick "lös".

Vi tog en sväng till syrran, vi har busat i snön, delat på mackor med leverpastej och myst brevid varandra.

Matte skulle hjälpa till med en sak hos matteföräldrarna och sen stannade jag där när matte cyklade till Netto och handlade.

Det började snöa strax innan middagstid och sen har det inte slutat än, blåser till då och då så snön yr men det har kommit en hel del.

Matte var ute och skottade till matteföräldrarna, skulle ut ändå så hon passade på och då låg där ändå säkert 10 cm och ändå hade mattefar skottat på förmiddagen.

Nu när jag var ute så hade matte kameran med och man kan se skillnaden på cykelbanan på bild 3 och dessa!

Det är sån där lätt snö som är så kul att hoppa i för den far iväg och den bildar inte klumpar på mig heller!

Nu har jag ätit och ska vila ett tag!

Hillman & Illerson

27 november 2010 18:59

Aha, du har fått samma snö som vi har fjällsnö heter den som inte fastnar i pälsen och flyger runt när det blåser.

Taxkramisar.

Julia

27 november 2010 20:13

En så härlig lördag ni hade. Du är så söt när du bär mattes vante, duktigt gjort Aamor!

Voff på're och en kram till matte!

Edith

28 november 2010 12:44

Det verkar inte vara någon ände på snöandet. Snön som kom hos mig igår är nu helt borta. Bara regn och regn idag. Colliekramar