Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Även idag!

Av Aamor & Tina - 29 december 2010 17:21

Jag väckte matte vid 04-tiden i natt (morse för vissa), jag var så kelig så.

Hon sträckte ner sin han till mig och först tvättade jag den och sen började jag buffa på den så som katter gör och då fattade hon att hon skulle klia mig lite på huvudet, då la jag mig ner och somnade igen! Matte var nog bara halvvaken för hon har inte gnällt om det idag.


Även idag har jag försökt hålla koll på min rymningsbenägna matte! Misslyckades totalt vid ett tillfälle för då stack både hon och mattefar iväg.

Idag skulle de kasta saker på tippen från vår lägenhet.

Nu åkte vårt gamla spaljé som legat ute på balkongen länge nu och jag har inte fått gå dit för där var spik i dom så det är bra att de är borta nu. Sen åkte den gamla kontorsstolen och soldynan som jag tog sönder för längesen.

   Den gick sönder i oktober förra året men har legat ihoprullad på balkongen så matte har inte tänkt på den och sen kör hon inte till tippen så ofta.

När de sen kom tillbaka la jag mig i dörrhålet så jag inte skulle missa om matte så bara reste sig upp!


Idag har jag ätit bra, åt bara lite igår, matte tror att det finns väldoftande tikar i närheten och vem vill äta då!

Till och med syrran fick mat i sig idag, en hel portion!

Härligt väder idag, strålande solsken men kallt ca -9, just nu är det -13.


Det verkar vara lite bättre med mattes moster för mattemor pratade med henne idag.

Dels gick hon och trillade strax innan jul och slog sig så attans men inget gick sönder i skelettet men man kan ju slå sig ändå. Hon har haft så ont och sen fick hon ont i bröstet. Läkarna trodde i nuläget att det var kärlkramp men de skulle undersöka mer. Hon var så trött.


Det skjuts smällare nu nästan hela tiden och matte är så glad att jag inte reagerar på det, jo jag hajar till men blir inte rädd fast jag är ute.

Nu ska jag vila.


 
 
Julia

Julia

29 december 2010 20:20

Oj så svårt du har att hålla reda på matte. Inte så snällt att väcka henne klockan mitt i natten *fniss*
Ha en mysig kväll!

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 december 2010 20:55

Ja matte är en fuling som smiter när jag gör annat eller så säger hon bara "kommer snart igen"!

 
Ingen bild

Eva

29 december 2010 22:18

Mjau Aamor!
Du måste vara helt utarbetad snart, efter allt jobb du har med att hålla reda på matte, du får väl ligga längst in i mattefars fåtölj o vila upp dig när du börjar på "dagis" igen, du var väl där när dom gav sig iväg idag?

Skönt att mattemoster har kryat på sig, att ramla o slå sig är inte kul säger matte,hon påstår att Ruffa o jag är den största "snubbelrisken" här, vi fattar inte varför ;)

Vi tycker att smällare borde förbjudas, dom används ju för det mesta på fel sätt.

Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

29 december 2010 23:23

Ni springer troligen runt benen på er matte och då kan det vara svårt att retirera snabbt!
Moster missade sista trappsteget på sin yttertrappa och föll handlöst i backen!
Visst används smällarna fel av rent för många men det kan vara vackert med raketerna.

Nosgnugg

 
Edith

Edith

30 december 2010 10:12

Hej hopp, min matte och husse var också iväg till sopstationen igår. Hela bilen var full av skräp. Min matte är lite knäpp för hon älskar att rensa och slänga saker. Här har vi inga smällare men jag tror hela skogen är full av jägare. Sent igår eftermiddag när matte och jag var ute på en sväng, small det av ett skott i skogen så matte höll på att tappa byxorna (hihihi) men jag är skottfast ... som tur är. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman

Hillman

30 december 2010 11:13

Va bra att du inte är rädder, det var inte vi förut heller men efter den där åsksmällen när grannhuset tog eld, så är vi väldans rädda när det smäller.

Bra att du äter upp din mat, det gör jag jämt för det finns inte bättre än käk i alla dess former, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hector

Hector

30 december 2010 11:53

Jag tänkte passa på att titta in och önska en mysig kille Ett Gott Nytt År så här på årets sista dag !

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards