Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Första gången!

Av Aamor & Tina - 31 december 2010 10:32

Jag tyckte att det räckte att matte sov till 7.45 idag. Hon satt uppe rent för länge och tittade på DVD, en gammal TV-serie som hon köpt "vi möts igen".

Hon tyckte att den var bra men jag tyckte att hon var dötrist, vi kunde gått och sovit istället!


Idag har vi nästan töväder, eller runt nollan. Otroligt vad det skiftar. Igår kväll kom det underkylt regn så det var halt som tusan.

Matte frågade om jag ville gå en långrunda idag på morgonen innan allt skjutande börjar, dum fråga för det var klart jag ville!

Fick gå "lös" nästan hela vägen och fick nosa var jag ville och länge!

Mötte två kompisar jag inte sett på länge, Daisy en snygg Cockerspaniel och hennes "sambo" Hugo en sur och gruffi Westi!

Det blev ett håll som jag inte gått på länge så där var mycket att undersöka.

På ett ställe luktade det så gott att mina bakben började sprätta!

Matte skrattade åt mig för hon sa att det gick i slowmotion när jag gjorde det!

Jag tittade på henne och gjorde likadant en gång till men då sa hon att jag glömt nått!

Vadå? Jo tydligen ska jag själv pinka och SEN sprätta!

Inte så lätt för det var första gången jag gjorde det! Nästan för jag gjorde det en gång som valp men det var nog bara glädje hopp!

Sprätte inte mer sen resten av rundan.

  

Gott Nytt År!

 

 

 

 

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 december 2010 16:33

Ett riktigt gott slut och gott nytt år. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

31 december 2010 17:58

Gott Nytt År önskar vi er också!
Nosgos å en kram till matte

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

31 december 2010 22:00

Mjau Aamor!

ETT GOTT NYTT ÅR!!!
önskar vi dig o matte

Snutte-Ruffa & Eva

 
liza

liza

31 december 2010 22:07

Min matte tycker att det var en urbra bild på dig..du är gööörsööt..Matte och husse bara väntar på att denna kväll ska ta slut..Gusten och Zindy avskyr nyårsafton och åska....Ha en skön sista kväll på detta året..så hörs vi nästa år..
GOTT NYTT ÅR på er..önskar vi alla..Tanja..Kram och vov

http://www.kimzanskennel.se

 
Hillman

Hillman

3 januari 2011 12:44

Hoho, jovisst tusan ska du kissa innan du sprätter, fast du lär dig väl du med. Du har inte haft någon läromästare men det hade vi när vi var små. För vi var kompisar med en leonberger och han kunde sprätta, då var det bäst att hålla sig på avstånd, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards