Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Aamor & Tina - 6 januari 2011 16:47

Jag är helt slut! Fy attan vad jobbigt det är att plumsa i snö som når över mina ben, matte fick till och med bära mig på vissa ställen!

Vägar och cykelbanor blev ju inte plogade heller förrän det slutat snöa, visst det var kanske inte lönt innan men många kan ju inte ens ta sig ut!

Nu när vi var ute och gick så såg vi att de hade helt plötsligt bara lyft plogen och slutat mitt på en cykelbana och där blev ju en hög snövall!


Vi gick bort till syrran för matte sa att hon skulle hjälpa matteföräldrarna att skotta, de är ju inga ungdomar precis.

Matte skottade plattorna inne på tomten och sen hela uppfarten som är stor, där får lätt plats med 4 stora bilar!

Snömängden ja, det har nog kommit 20 cm snö och sen på några ställen var den djupare för det har blåst också. Matte är ganska så trött i sin rygg nu så hon kommer nog inte att göra många knop resten av dagen.

Tyvärr har snön övergått till att bli sån som fastna så jag har fått doppa benen i vasken när jag varit ute! Vi har +1 grad nu.

  

Fullt så här många snöbollar blev det inte idag!


Mattes moster har föresten kommit hem från sjukhuset och mår bätter nu, hon har varit hemma ett par dagar och har fått se sitt barnbarns barn. Jag och matte har inte fått se honom än men det kommer det också!


Av Aamor & Tina - 6 januari 2011 09:39

Vaknade i vanlig tid vid 7.30 ungefär och sen gick matte upp men jag sov vidare på mitt fårskinn.

När matte rullade upp så såg hon att snön vräker ner och fyger runt och det har redan kommit mycket!

Har precis varit ute och jag kan ju säga att det var inte lätt att ta sig fram för en kortbent typ som mig!

Matte fick ploga nästan hela tiden till mig för det är jobbigt att hoppa fram hela tiden.

Där snön var "normal" alltså inga fygdrivor gick det mig till halva bröstkorgen.

Matte hade snö halvvägs upp på vaderna!

Det ser inte ut som om det kommer att sluta snart heller!

Självklart var det roligt den första biten men sen blev jag trött och snön letade sig in mellan varje hårstrå.

Just nu ligger jag i mattes säng och torkar mage och ben, jag fick lov att gå upp så jag har inte gjort det olovandes!

  

Bilden är från förra vintern men snön är ungefär det samma!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards