Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Gjorde rätt!

Av Aamor & Tina - 7 januari 2011 10:06

Vi har tögrader idag och snöskottarna håller på för fullt.

Jag har precis varit ute och gått på min morgon runda och idag gjorde jag rätt!

Stod och nosade på ett ställe, lyfte på benet, pinkade och sen sprätte jag!

Fick applåder av matte så jag gjorde det en gång till!


Sen har jag träffat en ny kompis, en JÄTTE STOR Rottweiler som heter Buddy, han var så snäll och matte blev glad för jag visade inte mitt "jag är störst och bäst" register, jag sa inte ett knyst!

Buddy la sig ner så jag kunde nosa på honom men sen ville han leka och då kom de stora långa tassarna fram och då backade jag.


Nu har jag ätit lite frukost men tcker att matte kunde gott ge mig godis istället men hon är benhård, suck!

 
 
Julia

Julia

7 januari 2011 13:00

Så bra att du inte kaxade till dig, Rottisar ÄR JÄTTESTORA jämfört med dig. De väger väl runt 8-10 gånger mer du. Lika bra att ta det varligt med dem.
Roligt att mattes moster är hemma igen!
Voff på're å en kram till matte.

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

7 januari 2011 13:21

Jag känner också en rottweiler ... en flicka. Hon är jättesnäll men kraftfull och musklig så man får ta det lite försiktigt när vi leker. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 januari 2011 14:11

Ja skulle du träffa på oss, skulle du få se på större killar. Och vi är lika snälla;D Nu har snön även nått oss, och det är bara -5 grader skönt. Ha en bra helg

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

7 januari 2011 15:12

Ja, du Aamor idag har hussen kört snöslunga för det var ganska mycket snö på vår går och på vägen upp till stora vägen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Vinnie

Vinnie

7 januari 2011 15:48

Låter som du fick en härlig morgon runda tillsammans med matte. Vad är det för god mat du mumsar på dagligen? :)

Måste bara säga att du är en troligt snygg kille. Måntro du charmar de flesta tikarna du möter på rundorna.

Tack för din kommentar i bloggen. Jag har inte tänkt att ställa ut lilla Bonzo :)
Mvh Vinnie

http://vinkos.wordpress.com

 
Ingen bild

Eva

7 januari 2011 19:10

Mjau Aamor!
Så bra att du kan extramärka ditt revir, o inte var "kaxig" mot den som är större än du själv, det kan vara bra vänner att ha.

Måste berätta en sak om Ruffa (det kan bli långt det här, hoppas vi inte gör nåt fel)
Sen matte började sin ledighet har Ruffa hållt på att "jauma" på ett särskilt sätt, o gått till sovrummet, matte har tolkat det som att hon skulle lägga sig så Ruffa kunde ligga under täcket. idag blev matte så trött på det så hon gjorde det, efter ett tag gick hon upp o Ruffa låg kvar tills "godisdörren"öppnades, sen börja hon igen o matte la sig o drog täcket över Ruffa som blev kvar där, en "konstig" katt säger matte.
Själv har jag legat i bädden som hänger på elementet hela dagen, varmt o gott.

Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

7 januari 2011 19:13

Det blir lätt att vi lägger till en massa nya beteende när vi har er hemma hela dagarna!
Hon är mysig den där Ruffa. Också ett sätt att få godis på!

nospuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards