Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Aamor & Tina - 8 januari 2011 19:05

Gick bort till syrran för matte skulle bada henne.

Såg att matte blandade till i flaskor och när hon frågade "vem vill bada?" stack jag och gömde mig men som tur var tog hon syrran!

Läåg berdvid duschen och tittade på och var moraliskt stöd till den som behövde det.

När sen Affi hamnade på trimbordet tyckte jag att det fick räcka med min mattes uppmärksamhet, jag satte igång och pipa, gnälla och protestera mot det.

Jag kände mig helt bortglömd! Var jag bortglömd?

Nät matte tröttnat på gnället tog hon upp mig i famnen och jag blev så nöjd men så satte hon ner mig på trimbordet!

Helt plötsligt klarade jag mig utan hennes uppmärksamhet och ville ner igen, sprang in till mattefar som tittade på TV och stannade där till Affi var klar!

Tänk om jag hade hamnat i samma sits som henne!

Syrran blev hur snygg som helst men sen busade vi en del och sen var hon ruffsig igen!

Vi åt mat, först Affi och sen jag och det var gott speciellt godiset vi fick efteråt!

Gammalt kort på oss!  


Nu har vi varit hemma ett bra tag och jag njuter av mattes fulla uppmärksamhet fast hon gör annat så är det bara vi och jag kan slappa!

Det är så slaskigt ute, det regnar lite då och då och tempen ligger på 3-4 plusgrader så det står vatten på alla vägar och cykelbaner!


Av Aamor & Tina - 8 januari 2011 09:33

Matte och jag hade en sån lugn eftermiddag, hon låg på golvet och tittade på DVD samtidigt som hon kelade med mig.

Stax innan 20 så ringde det på dörren, jag låg och sov men for upp, tittade på matte och sen gick vi ut och öppnade och där stod dom som matte sagt skulle komma men som jag gett upp hoppet om!

Mattes kompis Mona och hennes dotter Olivia, yeah. Matte och Mona har känt varandra sen de var 5 år.

De skulle egentligen komma tidigare men De blev lite sena för Olivia och pappan hade varit i Malmö och handlat en kamera och sen var det så dimmigt så det tog sin lilla tid. Huvudsaken var att de var här nu!

Men de satte sig aldrig utan vi åkte iväg allihop men mig dumpade dom hos matteföräldrarna! Skitstövlar!

De skulle ut och äta och hundar fick inte komma in på restaurangen, skit ställe!

Hämtade mig 1,5 timme senare och som tur var Mona och Olivia kvar och följde med oss hem.

Jag hade tänkt rangordna om lite med även det sket sig, försökte sätta Olivia sist men tydligen är hon van vid hundar, hästar och annat så jag gav upp och gick och la mig istället.

Klockan 01.30 körde dom hem och de hade 4 mil att köra så jag hoppas att det gick bra och lycka till Oliva idag med bowling matchen!

Det var kul men oj så trött jag var, rusade in i min säng och somnade!


Idag sov vi till 9, matte vaknade när jag låg och grymtade, tyckte att hon gjorde mer nytta om hon kliade mig på magen än bara ligga och sova!

Har inte varit ute än men det är tögrader säger matte men i gårkväll sent snöade det lite.

Tror det blir en sväng om syrran idag för matte hade tänkt bada henne, då ska jag titta på!

  

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards