Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Hicka!

Av Aamor & Tina - 9 januari 2011 16:11

Det regnade när jag var ute på min morgon runda och snorhalt på många ställen, matte "valsade" och jag tappade tassfästet när jag skulle pinka på en snöhög! Attans trist att det är halt precis där!


Inne igen blev jag torkad och sen la jag och gosade i min kökssäng tills matte fick för sg att nu är det dags att fixa frillan! Försökte borra ner mig så hon inte fick nått fäste om mig men det blev som hon ville!

Det var i och för sig rätt så skönt på trimbordet för jag har en huvudkudde där.

Somnade nästan men så hör jag matte säga "egentligen skulle du behöva bada", jag reste mig upp och tittade på matte och fick nästan hicka men så sa hon "jag orkar inte idag så vi gör det senare i veckan", puh snacka om att jag blev lycklig och la mig ner igen och tog en djup suck!


Matteföräldrarna höll på med en massa stohej för de ska ha gäster ikväll så vi gick och hämtade Affi så hon kom ut på en långrunda med oss, hon blev glad och ville busa hela tiden, att hon orkar!


Nu ska nog matte snart laga mat och jag ska slappa lite till för imorgon börjar vardagen igen. Jag ska klara mig utan matte och matte ska jobba!


 
 
Julia

Julia

9 januari 2011 19:29

Det borde vara halkfria kiss-ställen för dig ute. Tur att matte inte halkade, hon har väl köpt broddar nu? De verkar verkligen behövas i halkan.

Tur hade du när du slapp badet, fast det är säkert jätteskönt efteråt.
Ha en trevlig kväll med matte, passa på att samla krafter till nästa vecka hos Affi ;-) du lär behöva det!

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 januari 2011 19:38

Tycker också att kiss-ställen borde vara halkfria, jag får nog ta upp det med kommunen!

Matte har inte köpt några än men hon har fått låna av Snutte och Ruffas matte!
Jag fasar för när klockan ska ringa i morgon, hua mig!

 
Ingen bild

Eva

9 januari 2011 21:05

Mjau Aamor!
Ja,i morron börjar vardagen för oss igen,det tar väl några dar innan vi vant oss,o du har ju det så bra hos Affi på dagarna. Hoppas kommunen gör nåt åt dina kiss-ställe så du slipper halka,det kan ju vara lite pinsamt mitt i bestyren ;)

Ha en fortsatt bra kväll, glöm inte ställa väckaren, o låt matte sova i natt, annars kan det bli bråttom i morron bitti :)

Mjauu från Snutte o Ruffa

 
Vinnie

Vinnie

10 januari 2011 10:00

Inte kul det där när man halkar omkring och kanske faller omkull och slår sig. Imorse när jag var ute var det glashalt, farligt!

Hoppas de ser till att göra ert promenad stråk halkfritt!
Vilken tur du hade som slapp bada ;)
Hoppas du och matte får en bra vecka med jobba och allt.

http://vinkos.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

11 januari 2011 11:47

Det borde va förbjudet att skrämma oss jyckar med ord om tortyrkammare, man skulle ju kunna få snörp.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards