Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2011

Av Aamor & Tina - 3 januari 2011 18:26

Matte säger att jag är en riktig fegis! Det är jag inte alls men har man nästan fått matskålen i skallen en gång så håller man sig borta!

När matte tar mat till mig nu förtiden så sätter jag mig bakom det ena bordsbenet i fall hon tappas matskålen igen, gäller att vara beredd!


Varit en ganska lugn dag, varit ute och gått i solskenet, blev bara -3 uppåt dagen men nu är det kallt igen.

Mötte inte en enda av min kompisar när jag var ute, lite trist men så är det ibland. Har spanat efter mina kattvänner också men de syns inte heller.

När vi kom in efter en runda drog matte fram den hemska dammsugaren, den åt upp tre av mina undangömda frolicar men de var torra så det gjorde inte så mycket.


Låg precis och sov så gott och drömde men då var matte tvungen att röra på sig så jag vaknade så klart. 

Ska nog snart ut för min kvällsrunda men jag ska kanske vänta lite till, ja vi får se. 


Av Aamor & Tina - 3 januari 2011 10:28

Matte väckte mig vid 7.30, hon var kelig då och kallade på mig. Jag rusade upp i min säng och slängde mig på rygg så hon kunde klia mig på magen!

När hon sen gick upp sov jag vidare. Vi hade -13 när vi gick upp men det ligger nog runt -10 nu men solen skiner så det känns inte så kallt!


Vi gick en lång runda och vädret är så härligt och när vi kom från gatorna in på kolloniområdet fick jag gå lös men rätt som det var kom där en stor lastbil så matte fick ta tag i snöret så vi gick till sidan.

De tippar tydligen snö i slutet av kollonivägen också. När vi sen svängde igen fick jag gå lös igen. 

Där var så mycket att nosa på och en massa harskit som jag inte fick äta men några bitar hann jag allt få i mig!


Hemma igen så blev jag helt slut och la mig i min säng.

Tror att matte snart ska fixa till min tofs men hon får nog vänta en stund för man måste vila med!

Av Aamor & Tina - 2 januari 2011 17:24

Jag och matte gick bort till syrran ett tag för matte skulle iväg och shoppa så jag fick roa mig där under tiden.

Vi busade lite och så och när matte kom tillbaka så gick hon en runda med oss två, alltid roligt att gå med matte och syrran men så mötte vi en hund som vi inte sett innan och eftersom vi är två så måste vi sticka upp!

Den andre hunden, en Engelsk Bulldog tittade knappt på oss men vi satte igång och höll konsert och då sa matte till oss att sluta och att vi var två otäcka små odjur? Hur kan hon säga så om oss, vi skyddade ju bara matte, eller?

Det går över så fort vi passerat så det varar inte så länge.

Jag fick lov att bära mattes vante den sista biten men när vi kom in stal Affi vanten.

Jag tiggde och bad att få tillbaka den men hon bara tittade på den och sen på mig och när jag närmade mig den tog hon den i munnen. Jag vågar inte ta den då!

Till sist gick hon ifrån den och då var jag snabbt framme och tog den och gav den till matte!


Matte bjöd matteföräldrarna på salladstallrik idag, de tyckte det var gott efter all mat som de stoppat i sig dessa dagar men vi tyckte att det var en dålig idé. 

Grönsaker och skaldjur hur gott tror dom att vi tycker att det är? De ville bjuda men nä nä inget så nyttigt för oss tack!

Vi åt torrfoder istället, jag lite hos dom och Affi åt resten, sen åt jag en portion när jag kom hem.

Nu ska jag låta maten smälta i lugn och ro och sen ska jag hjälpa matte att hänga tvätt, kanske!

  


Av Aamor & Tina - 2 januari 2011 10:48

Vädret är bra konstigt, igår hade vi tögrader och mulet och idag har vi -7 och strålande sol. Jag föredrar ju helt klart det kalla och soliga vädret!


Sov ända till 8.30 i morse och sen har jag varit ute på en långrunda, var så härligt.

Matte fixade upp min tofs innan vi gick ut men sen lekte jag mullvad i snön och ser ut därefter nu. Har blivit lite skare på snön nu så på vissa ställen kan jag gå på den men sjunker igenom på andra.


Igårkväll mötte jag Peggy, hon blev så glad när hon såg att jag kom så hon sprang fram och strök sig längs med hela mig men sen försökte hon "kattnappa" mig, hon tog tag i mitt snöre och drog iväg med mig så matte fick rädda mig.

Rädda och rädda för jag hade gärna följt med Peggy men matte ville inte släppa mig, suck det är inte lätt att vara hårt hållen, hihi!


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag men jag tror matte skulle iväg och handla lite mjölk och annat nödvändigt så jag får väl leka med syrran ett tag.

Jag ska bara torka i häcken för jag fick duscha när jag kom in, har ätit lite onyttigt och dåligt säger matte och då blir det så.


Av Aamor & Tina - 1 januari 2011 16:41

Jag och matte gick bort till syrran för att äta lite rester och så såg dom på ett avsnitt av Macahan, jag och syrran skiftade med busande och sovande.

Min matte gick en runda med oss sen för mattefar har lite ont i sina ben.

När vi är ute ringer mattes mobil och det är Eva, Snutte & Ruffas matte, hon har varit hos oss och lämnat broddar som matte skulle få låna nu när det är så halt. Så var vi inte hemma men hon la dom i brevlådan.

Vilken snäll kollega och vän va! Matte ska prova dom sen när vi går ut och är de bra ska hon köpa, hon har tänkt köpa såna länge men det blir aldrig av.

Tack Eva, du är en pärla!   


Syrran och jag var ute på trädäcket och busade lite men när vi hoppade ner i snön nedanför var det nästan stopp. Den var för djup så jag fick inget påskjut när jag skulle upp.

Affi den lilla hoppan klarade det bra för hon är som en katt, nästan, en annan är lite klumpigare! Men kul var det.


Nu ska jag vila resten av kvällen för man blir trött efter Nyårsafton.

Jag hör att vissa har vaknat till liv som antagligen somnade tidigt igår för det skjuts en del smällare nu!

  


Av Aamor & Tina - 1 januari 2011 10:37

Då var det ett nytt år igen, 2011! Gott Nytt År igen på er alla!   


Hos oss var det tögrader, dimmigt och blåsigt! Inget idealväder för smällare men vi hade ju inga så det gör inget.

Var en del smällande men inte så mycket som det brukar vara runt om oss.

Vår stad fyllde 100 år som stad så det var ett anordnat smällande på annan plats så många var kanske där och tittade.

Jag brydde mig inte så mycket om smällandet men vissa lät som om det knackade på ytterdörren men där kom ju ingen, lite trist!

  


Idag vaknade vi i vanlig tid runt 7.30 och vi har varit ute och gått en runda.

Jag måste gnälla för det var så otroligt halt, matte kasade hit och dit och till och med jag slirade till då och då.

All småsten som finns för att det inte ska bli halt låg under isen.

Gäller att ta det försiktigt när vi går ut nästa gång!

Solen skiner i alla fall och det är mysigt!




Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards