Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Slöe-dag!

Av Aamor & Tina - 13 februari 2011 12:49

Jag råkade väcka matte klockan 7.15 och hon gick upp då också för hon kände sig helt stopp i hela huvudet!

Hon har fått en ordentlig förkylning som slog på igår kväll.

Det mest nyses, snytes och harklas här hemma, som tur är kan jag sova ändå!


På min moegonrunda som blev väldigt kort träffade jag Fanny men det var inte skönt ute för det blåste kallt.

En lång runda blev det nu istället, visst det blåser lika mycket men solen värmer mer. Det gick ganska så långsamt men jag kan ju springa ändå, gäller att komma bak så kan man springa ifatt och om matte.

Var en härlig runda, jag hörde massor av gäss och försökte se dom men de vek av ett annat håll, matte sa att där fanns flera hundra gäss som kom flygande.

Matte hade kameran med så jag fick ju leka modell, hihi!

  

Som sagt det blåste en del och springer jag också så flyger pälsen!

  

Här har jag kommit bak igen men som tur är väntar matte på mig!


När vi kom hem var jag tvungen att kolla om mina katt kompisar var ute och efter ett tag kom en svartvit kille, vi kallar honom Sotis, hans bror ser nästan likadan ut så det blir Sotis till honom med! Matte har hört vad de heter men minns inte.

Sotis kan ibland sträcka sig fram så vi är nos mot nos och även nosa på min päls men han har inte vågat gosa med mig än!

  

Matte berömmer mig för jag är så duktig och ligger still för att inte skrämma katten!


Nu ska vi båda vila, det får bli en slöe-dag!


 
 
Julia

Julia

13 februari 2011 13:29

Så söt du är när du kommer med full fart.
Du ÄR duktig som inte skrämmer kissarna, det är därför dom tycker om dig! Dom VET att du gillar dem!

Ha en lat söndag!

=^.^=

Voff på're och en krya-på-dig-kram till din matte

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Vinnie

Vinnie

13 februari 2011 16:48

Vad du är DUKTIG som inte skrämmer katterna Aamor :)

Du är så otroligt söt när pälsen flyger omkring dig. Hoppas matte kryar på sig!
Kramisar

http://vinkos.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

14 februari 2011 15:05

Du är ju helt fantastisk med katterna, jag förstår att de gillar dig. Är du likadan när du träffar hundar?

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards