Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under februari 2011

Av Aamor & Tina - 20 februari 2011 16:44

Jag råkade väcka matte redan strax efter 7, jag satt och kliade mig och tydligen fnyser jag när jag gör det så matte hörde mig! Hon informerade mig om jag inte slutade så skulle jag inte få vara kvar i sovrummet.

Ajdå, det var till att vakna på fel sida! Jag slutade och matte somnade om igen och sov till 8.


Ett sånt härligt väder vi haft och har idag. Det är kallt men skönt för solen skiner och värmer rätt mycket. Vårkänslorna spritter i kroppen, hihi!

Det blev en runda på motionsslingan vid oss och det känns som man går inne i en gles skog. Fåglar kvittrar och skatorna tjattrade på mig. Som om jag skulle kunna klättra upp i träden de satt i, är ingen katt!


Tog en sväng bort till syrran, matte var ute med oss två "huliganer", hennes ord!

När jag såg en öppen gräsyta ville jag busa och började springa runt syrran för att reta upp henne. Jag var "lös" så jag kom rätt långt ifrån och det störde lilla fröken.

Matte tyckte nog att vi var lite jobbiga för hon föreslog att vi skulle gå klart rundan så kunde vi få springa i trädgården sen, det budet tog vi direkt och så gick vi vidare.

Som det blev springande av sen, oj oj!

Rätt som det var försvann matte, jag såg henne inte någonstans men så hörde jag en vissling och vi satt av i högsta fart. Hon hade gömt sig bakom husknuten.

Vi gick in strax efter men busandet fortsatte inne!

  


Hemma nu och ska vila resten av kvällen för det är ju jobbedag i morgon, det blir tufft men kul!


Av Aamor & Tina - 19 februari 2011 17:33

Matte vaknade tidigt i morse, for upp och gjorde sig i ordning.

Klockan 8.30 gick vi ut till bilen och körde till matteföräldrarna, jag skulle vara där när matte var ute och letade efter Kenzo.

Matte berättade sen att hon hade gått med en pipleksak och visslat och kallat på Kenzo men han syntes ingenstans.

Efter 1,5 timmas letande kom hon tillbaka för en förmidagsfika. Strax efter hade Kenzos husse fått ett samtal att en hund sprang över några fält så matte pep ut igen och körde runt på alla grusvägar men såg inte honom.

In i skogen för att leta på ett annat håll och där träffade hon på hussen, uppfödaren och lite annat folk så de gick åt olika håll.

När matte var vid bilen igen så kom Kenzos husse i bilen och de hade HITTAT honom!

Vilken lättnad! Det var skogsmästaren som fångat in honom. Så otroligt skönt.

Vi var väldigt oroliga för det hade ändå varit -12 i natt och någon vidare päls har ju inte Whippet även om han hade täcke.

Han hade varit på rymmen sen i onsdags så det är ju några dagar och nätter han varit själv ute!

Hans Whippet "syrra" såg väldigt glad ut när hon fått hem sin "lillebror".


Syrran och jag har busat rätt så mycket idag och jag har uppmuntrat till bus ett par gånger, brukar annars vara Affi som är mest bus-sugen.

Matte blev bjuden på mat hos matteföräldrarna och det var älgfilé, jag blev bjuden på en bit men jag bara fnös åt det.

När sen matte börjat äta ville jag nosa en gång till och det fick jag göra och så GOTT det var. Matte ångrade nog sig att hon bjöd på mig, hihi!


Nu ska vi vila oss för jag tror vi är lika trötta båda två!

  

Av Aamor & Tina - 18 februari 2011 19:14

Jag sov en god stund efter att vi kommit hem från letandet efter Kenzo.

Matte satt vid datorn och slöade och var allmänt tråkig.

Jag vaknade till när telefonen ringde och det var mattes kusin som ringde men somnade igen för det kan ta tid när de två snackar!

Sen pratade matte med mattemor, hon hade ringt till Kenzos husse och snackat lite.

Nu vet vi exakt var han försvann så matte ska ut och leta imorgon och jag får nog vara hos syrran. Hoppas de hittar honom för matte är jätteorolig och då kan man ju bara tänka sig vad Kenzos familj är.


Jag gick i alla fall en halvlång runda nu ikväll, matte busade lite med mig och jag bet tag i kopplet och drog iväg med matte. Märks att hon mår bättre nu!

Matte påstår att jag är en tiggexpert! Jag frågar ju bara snällt om jag får nått gott, visst jag kan hålla på att fråga väldigt länge och söker ögonkontakt och bara tittar matte i ögonen. Lyckas väldigt ofta, hihi.

Fast jag har en teori att jag har lärt mig när det är okej att tigga för är det vid "fel" tidpunkt ger hon inte med sig en tum!

Nu ska här slappas resten av kvällen!

  

Av Aamor & Tina - 18 februari 2011 14:39

En kompis till mig har försvunnit från sina ägare. Han sprang bort i onsdags och har än så länge inte kommit hem.

Kan heter Kenzo och är en brun/vit Whippet på 10 månader.

Han försvann när han skulle hoppa in i sin bil i Snärjet.

Han har ett täcke på sig och det är ju både bra och dåligt, han fryser inte men han kan fastna i grenar och annat.

Matte och jag har varit ute och kört på vägarna som går att köra på för att se om vi skulle få syn på honom men tyvärr!

Hoppas någon hittar honom så han snart kommer hem.


Utöver bilåkandet har inget annat speciellt hänt här hemma.

Sov till klockan 9 och när jag var ute mötte jag min kompis Rex.

Matte har ringt och sagt att hon ska jobba på måndag och jag är helt slut efter vårt letande efter Kenzo.


Av Aamor & Tina - 17 februari 2011 17:35

Sov till klockan 9 i morse, bra för matte behöver sova lite för sömnen har nog varit ganska kass under förkylningen.

En kort morgonrunda för det blåste kallt, inte skönt alls.

Bäst var att Peggy kom ut samtidigt men tyvärr kom hennes matte och husse ut och då vill hon inte gosa med mig. Jag stod och väntade ett tag och när hennes tvåbenta försvann runt hörnan kom Peggy fram och gosade med mig!

Blev lite plockande här hemma och sen en vilostund på soffan när vi kom in igen.

Stax efter middagstid ringde mattemor och sa att hemma hos dom satt en liten tjej i fönstret och bara spanade efter sin lillebror, hennes ögon sa "Var är du?"!

För att hon inte skulle bli helt deppig fick vi gå bort om när vi var ute.

Så glad hon blev när vi kom, hon visste inte riktigt vem hon skulle hälsa på först mig eller matte så hon var överallt.

Matte tog ut oss i trädgården så vi fick springa av oss ett tag men det var kallt och blåsigt så det fick räcka men en liten stund.

  

Bild från helgen men matte tycker att den är så bra så därför kommer den här igen!


Mattes förkyling börjar nog ge med sig nu för som det låter när hon snyter sig, tänk om hela hjärnan följer med ut för så låter det!

Matte tycker nog att det är trist att vara hemma i alla fall när hon är kass men det är bättre hon blir frisk hemma och snabbare än att hon går och jobbar och håller på längre och snörvlar.

Hon säger att hon blivit klokare med åren för förr gick hon och jobbade ändå och skulle nästan vara halvdöd för att stanna hemma.

Fast nu för tiden sätter sig allt ont i ryggen när en infektion slår rot så det är därför hon låter det läka ut hemma.


Av Aamor & Tina - 16 februari 2011 13:31

Mattes klocka ringde i morse och jag fattade ingenting för hon sa att vi skulle vara hemma idag med!

6.30 gav vi oss iväg till garaget och hoppade in i bilen, vi skulle köra till bilkollen!?!?

Matte körde en runda för att först värma upp bilen och sen stannade vi på ett ställe med stora byggnader. Vi gick in genom en dörr och matte tryckte på en skärm och sen satte vi oss i bilen igen men vi körde inte iväg.

Rätt som det var körde matte in genom en stor dörr i den stora byggnaden och vi gick ur bilen och en kille tog över den.

Vi gick och satte oss på några stolar men jag släppte inte bilen ur synfältet, tänk om den där killen skulle sno vår bil.

Tyvärr kom en stor lastbil och ställde sig mitt ivägen så jag kunde inte se  vår bil mer.

Jag glömde bort bilen när det kom en kvinna in och gick rakt på ett litet bord och sen började hon skratta och sa "oj jag såg visst inte bordet för jag såg bara den söta hunden och det var det sötaste jag någonsin sett" och då menade hon mig!

Hon fick lite Aamor kärlek!

Efter ett tag gick vi ut genom en dörr och där stod vår bil, jag blev så glad!

Vi hade tydligen varit på bilbesiktningen och pappret matte fick var blankt och hon blev glad.

Körde hem igen och matte tänkte krypa ner i sängen igen men där fick hon inte bli så länge för mig, hon påstod att jag var störig! Det blev soffan istället!


Av Aamor & Tina - 15 februari 2011 18:45

Jag väckte matte klockan 7 i morse, det var inte meningen men hon hörde när jag fnattade mig.

Det blev en kort morgonrunda för det blåste så kallt och var inte skönt alls.

Strax innan middag var vi och hämtade bilen som varit på service så nu står den i garaget igen, skönt.

Vi har bara tagit det lugnt, matte har suttit vid datorn och släktforskat lite och jag sov på hennes fötter. Men hon hade svårt att sitta still för hela hon skakade till då och då, antingen nös eller hostade hon.


Jag har nog känt lite saknad idag, blir lite rastlös och vill busa med matte och då mer än vanligt, efter min syrra som härjar med mig det är det jag saknat.

Hon kan vara jobbig ibland men jag gillar henne skarpt ändå.

Får se när jag får busa med henne igen fast jag skulle tro att jag får mig en ordentlig omgång eftersom jag inte varit där hos henne men det kan jag ta, tror jag!

Har legar mycket i fönsterkarmen och tittat ut, alltid nått som passerar om inte annat så kommer det fåglar flygande!


Matte och jag var ute nu för en stund sen och jag ville springa lite men matte orkade inte så jag fick rusa av mig på en gröning, det var kul men efter ett tag hittade jag nått bättre, harskit!

Tyvärr upptäckte matte att jag tuggade så var det roliga slut!

  

Kortet är inte från idag för det var nästan mörkt då vi var ute!

Av Aamor & Tina - 14 februari 2011 17:40

Ja, dagen blev inte som jag tänkt med bus hos syrran för matte är ju kass!

Hemma från jobb och bara slöar och nyser, kan knappt räkna alla gånger jag sagt prosit till henne idag, hihi tur att jag inte kan räkna!

Ut har fått gå ändå för jag behöver ju lufta mig och läsa dagen tidning, har gått bra men det har gått lite saktare och hon är inte lika pigg på bus som annars.


Har faktiskt fått åka bil en liten bit för vår bil skulle på service och den måste ju lämnas trots mattes snörvlande.

Annars har jag mest sovit, legat i fönstret och gosat med matte. Trist för oss bägga att gå hemma så här, visst det är skönt att ha matte hemma men det är roligare när hon mår bra!


Jag fick brynt färs på mitt torrfoder och det var mumsigt. Matte väntade att krydda så att även jag fick lite mumsigt, det är trots allt Alla Hjärtans dag idag!

Och jag är ju mattes Hjärta!   


Nä nu ska nog matte slänga sig raklång i soffan och jag ska nog inta min säng.

Har precis varit ute på en runda och det blåser iskallt, inte skönt alls!

  


Ha nu en riktigt bra Alla Hjärtans dag min vänner! 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards