Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Rastlös!

Av Aamor & Tina - 29 mars 2011 17:00

Njöt halva dagen med att vara hemma med matte men när jag fått vilat klart blev jag lite rastlös och ville hitta på saker=bus!

Fick dåligt igång matte så jag påpekade att jag ville gå ut.

Det blev en ganska lång runda i sakta mak och matte tyckte att det var skönt att komma ut trots trånga luftrör!

Snackade med min store kompis Buster, en katt som heter Bebis nosade på mig när matte snackade med kattens husse och matte.


Matte lagade tråkig mat, svampsoppa och sen jordgubbskräm, örk! Hon hittade en påse med frusna gubbar i frysen och kastade dom i en gryta, lät väldigt intressant men fy attans och nä tack sa jag!

Sen gjorde hon en god gärning för hon kokte en kyckling filé till mig och jag fick halva men lite torrfoder i - kycklingen var god och torrfodret låg kvar i skålen, hihi!


Varit ute på en runda nu för ett tag sen, blev en halvlång men vad matte lät efter ett tag, fräste, hostade, harklade sig hela tiden - bara möget lossnar sa hon!

Åt kvällsmaten när jag kom in, gott!

Har varit uppe i mattes säng och bäddat till henne, tur hon har sin lille kille för där var definitivt inte bäddat innan jag fixade det!

   (Bild från förra månaden)

 
 
Julia

Julia

29 mars 2011 21:00

Vilken tur att matte har dig!
Du ser till att hon får sin dagliga promenad, sen bäddar du åt henne ;-)
Ha en trevlig kväll, busfrö!

=^.^=

Nosgos till dig och en krya-på-dig kram till matte!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

30 mars 2011 11:21

Bäddning skulle matten behöva med men jag får inte hoppa så högt, sägen är på tok för hög, förstår inte hur de kunde köpa såna när de har taxar, hihi. Kyllingfilé är smarrigt men varför lämnar du kulorna, de måste man äta upp för det är vitakaniner som vi jyckar behöver.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

30 mars 2011 18:15

Begär en lägre säng, är inte mer än rätt, hihi!
Kulorna åt jag senare så jag fick i mig vitaminerna där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards