Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Massor!

Av Aamor & Tina - 22 maj 2011 19:14

Jag väckte matte redan vid 7, nu var det inte meningen men jag kliade mig i örat och då påstår matte att jag låter som en frustande tjur! Hon ska alltid överdriva men visst låter jag lite men inte så mycket, hihi!

Matte gick upp för hon tyckte att det var lika bra eftersom vi skulle iväg vid 9 snåret. Okej, tänkte jag, vad ska vi?

Matte hade ryggsäck med och en parasoll och så gick vi till bilen men halvvägs blev jag nödig och det var lite kladdigt så vi vände och gick in för att duscha av baken, typiskt!

Sen körde vi iväg och det tog ca 20 minuter och när vi stannade såg jag massor av människor och massor av såna som jag!

Vi var på en Shih Tzu utställning i Höör, rasspecialen som SST ordnar. Där var en hel del som jag känner både två och fyrbenta.

Vi satte oss vid mina tjejers tält, och kollade in alla.

Först ut var alla valpar och sen hanarna och efter middagspausen var det tikarnas tur.

Alla var så fina men matte sa att jag var finast ändå!


I pausen var det lottdragning och matte köpte 3 lotter men hon vinner aldrig!

Det första nummer som ropades upp var 68 och det hade matte!!!!!

Hon fick välja vad hon ville ha och valde två Fohundar, de brukar symbolisera Shih Tzu som även kallas Lejonhund.

Dessa två hundar var skänkta av Inger Dahlström som fått dom från Peking, en vän hade handlat dom där till henne!

  

Matte blev så glad för hon har velat ha två såna länge.

Sen vann hon minsann en gång till och då var där bara en porslinskål kvar men den var väldigt fin. Snacka om tur va?


Själv blev jag väldigt trött efter halvlek så jag la mig i mattes famn och somnade gott!

  

Det blåste en hel del och några stänk kom men när vi körde hem började det åska och sen kom regnet så snacka om tur!


Har ätit och nu tänker jag sova för det tar på att vara på utställning fast jag bara var åskådare! 

 
 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

23 maj 2011 01:41

MIn matte blev jätteavis på dom där Fohundarna, dom skulle vara snygga i bokhyllan sa hon..........nåja, grattis till vinsten. Hade matte glömt kameran till utställningen oxå ?
blötpussar snygging

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

23 maj 2011 13:59

Sicken tur matte hade, men den däringa skålen kunde välan du få som matskål, hihi. Förstår att du är trötter för utställningar är tröttande för både två- och fyrbeningar.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards