Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2011

Av Aamor & Tina - 23 maj 2011 18:17

Igår kväll när jag var ute på sista rundan regnade det så när vi sen gick och la oss tyckte jag att den bästa platsen att bli torr på var i mattes säng, hihi.

Nu fick jag gärna komma upp eftersom jag inte brukar ligga där när hon är där men jag låg kvar i en hel timme.


Det kändes verkligen att det var måndag i morse för jag var trött!

Piggnade till på vägen till syrran så vi busade lite direkt.

Syrran fick en rosa stickad katt av Ruffas matte, sån som jag fick blå och syrran fick sin i morse och så kul vi hade med den för vi hade dragkamp!

Tyvärr har den fått lite blessyrer för alla morrhåren och halva nosen är borta, ups!

Vi har fått åka bil för mattemor skulle kolla sina ögon så vi var med för de skulle till tippen efteråt.

När mattefar gick in för att lätta på trycket blev jag så ledsen att jag for runt i bilen så larmet drog igång, ups igen!

De skulle till tippen en gång till men då fick vi stanna hemma, taskigt!


Matte jobbade länge så jag fick vänta länge på henne.

När vi skulle gå hem fick jag syn på Alice så jag satte mig ner och matte fick inte mig därifrån! Hon sa "kom nu Aamor" och jag tittade på henne med en blick "jag vägrar för jag ska snacka med Alice!".

Jag vann, hahaha och Alice kom fram till mig och matte tog kort med telefonen!

  

Lite blyg var hon allt och gömde sig bakom sin matte!


Åt min mat när jag kom hem och nu ska jag sova lite, tänkte göra det tidigare men matte drog igång dammsugaren och som den kan väsnas, får ju inte en blund i ögonen!


Matte tog inte så många bilder på själva utställningen men här är ett i alla fall!

 

Av Aamor & Tina - 22 maj 2011 19:14

Jag väckte matte redan vid 7, nu var det inte meningen men jag kliade mig i örat och då påstår matte att jag låter som en frustande tjur! Hon ska alltid överdriva men visst låter jag lite men inte så mycket, hihi!

Matte gick upp för hon tyckte att det var lika bra eftersom vi skulle iväg vid 9 snåret. Okej, tänkte jag, vad ska vi?

Matte hade ryggsäck med och en parasoll och så gick vi till bilen men halvvägs blev jag nödig och det var lite kladdigt så vi vände och gick in för att duscha av baken, typiskt!

Sen körde vi iväg och det tog ca 20 minuter och när vi stannade såg jag massor av människor och massor av såna som jag!

Vi var på en Shih Tzu utställning i Höör, rasspecialen som SST ordnar. Där var en hel del som jag känner både två och fyrbenta.

Vi satte oss vid mina tjejers tält, och kollade in alla.

Först ut var alla valpar och sen hanarna och efter middagspausen var det tikarnas tur.

Alla var så fina men matte sa att jag var finast ändå!


I pausen var det lottdragning och matte köpte 3 lotter men hon vinner aldrig!

Det första nummer som ropades upp var 68 och det hade matte!!!!!

Hon fick välja vad hon ville ha och valde två Fohundar, de brukar symbolisera Shih Tzu som även kallas Lejonhund.

Dessa två hundar var skänkta av Inger Dahlström som fått dom från Peking, en vän hade handlat dom där till henne!

  

Matte blev så glad för hon har velat ha två såna länge.

Sen vann hon minsann en gång till och då var där bara en porslinskål kvar men den var väldigt fin. Snacka om tur va?


Själv blev jag väldigt trött efter halvlek så jag la mig i mattes famn och somnade gott!

  

Det blåste en hel del och några stänk kom men när vi körde hem började det åska och sen kom regnet så snacka om tur!


Har ätit och nu tänker jag sova för det tar på att vara på utställning fast jag bara var åskådare! 

Av Aamor & Tina - 21 maj 2011 18:06

Jag och matte gick ut och satte oss på gården för att sola lite, jag la mig i skuggan.

Då kom någon!

  

Jag kollade in honom och han kollade in mig!

  

Min kompis Ollie, visst är han söt?

När han var säker på att det verkligen var jag smög han runt trädet och jag efter!

  

Jag fick ett kel och sen blev det lite kattlek med mitt koppel!

  

Även Fräsis och Melle var och hälsade på mig!


Måste visa min fina stickade katt jag fick av Ruffas matte, jag lyckades lossa huvudet där bak så matte fick sy ihopa den, hihi!

  

Angående min nya kompis Alice så finns hon på denna hemsidan, hon är den vita med svarta tecken! http://www.kennelresmonta.se/42260274


Matte åt pytt i panna till middag med två stekta ägg men jag tyckte att gulan behövde hon inte för den gjorde bättre nytta i min mage, hihi!

Av Aamor & Tina - 21 maj 2011 11:16

Sov minsann ända till 8.20 i morse, helt otroligt för att vara oss.

Klockan 9.30 gick vi ut en sväng och jag träffade en ny kompis!

Hon heter Alice, är 9 veckor och är en svart/vit Tibetansk Terrier och så söt!

Hennes matte hade en likadan innan men som dog för ett tag sen, hon hette Smulan och vi hade så kul när vi lekte så jag hoppas alice blir lika skojig när hon blir modigare.

Matte hade ingen kamera med sig så ni kan tyvärr inte få se henne men kanske nästa gång!


Det är så skönt väder, lagom varmt för mig men matte säger att några grader till så hade hon varit nöjd, jaja!

Jag har inget speciellt för mig idag mer än sova och gå ut och kolla in mina kattvänner. Tror att matte har lite mer att göra men vi får se om hon gör nått!


Av Aamor & Tina - 20 maj 2011 18:09

När matte förklarade för mig att det var sista morgonen denna vecka för att det är fredag blev jag så glad, kändes likson lite lättare då!

Jag och syrran har legat på bordet och sovit så att vi är nära matteföräldrarna, härligt!

Mitt i min eftermiddags sömn sa Affi att min matte kom med bilen! Va? Redan?

Klockan kan inte vara så mycket och det var den inte heller utan jag skulle få komma till mattes jobb och överaska alla där. Kul!

Visste precis var vi skulle och när jag kom in geom dörrarna blev alla så glada och jag var tvungen att springa runt och hälsa på alla.

Två killar tog vatten till mig så jag hade vatten på två ställen och så kom jag lagom till fredagsfikan så jag fick smaka vaniljsås, mums.

Har blivit så kelad och pussad!

Fick en stickad katt av mattes kollega och Ruffas matte, tack så mycket och denna fick jag leka med.


När matte sen slutat så drog jag iväg ner mot min affär och matte hängde frivilligt med så jag misstänkte att det var planerat så.

In på Morrhoppan och så fick mina klor sig en klippning och jag en lite påse godis.

In i bilen och sen körde den hem, så gott för jag var helt slut men jag orkade ändå sitta ett tag och kolla efter katterna och några var ute men ingen kelig men två som vågade nosa på mig.

Ätit min mat för en stund sen och tänker vila nu.

  



Av Aamor & Tina - 19 maj 2011 19:40

Hua mig så trött jag var i morse, ville inte gå iväg men ville inte vara själv heller och matte tänkte inte stanna hemma hos mig!

Matte sa att om jag bara gick till Affi så skulle jag få se henne bada när matte slutat jobba! Okej då, det kan ju vara rätt kul att se henne "plågas" och bara det inte är jag så!

Sovit mycket idag och först på eftermiddagen vaknade vi till ordentligt.


Blev lite mer ös i oss när matte väl kom. Först fick hon mat och sen var det dags för syrran att bada, HAHAHA!

Jag låg inne i badrummet och kollade på dom hela tiden men det verkade minsann som syrran gillade det! Värre var det med eftervården men då somnade jag.


Vi gick en långrunda när vi gick hem och jag var helt slut efteråt men orkade äta i alla fall och kela lite med Peggy som kom springande när vi kom!

Matte ska nog kamma mig lite senare för vi hoppade över det igår men man kan ju alltid hoppas att hon glömmer det.

  

Lite bus i soffan har jag också hunnit med!

Av Aamor & Tina - 18 maj 2011 18:39

Väckte matte en halvtimme innan klockan drog igång för jag tyckte att hon kunde lika bra klia mig på magen som att bara ligga och sova, skulle ju snart gå upp ändå!

När vi sen skulle gå iväg kom Peggy och önskade mig God Morgon och jag ville inte gå till syrran längre. Snälla matte jag kan väl få stanna här hos Peggy?

Matte den taskiga fisen tog upp mig i famnen och bar iväg med mig och bara för att jag inte ville lämna Peggy!


Rätt så skoj hos syrran med lite bus och massor av gos. Jag låg på bordet och efterhand som matteföräldrarna läste tidningarna klart grävde jag ner mig i dom, mysigt!

Trodde att matte jobbade läng idag för hon dröjde och dröjde och när hon kom så luktade hon konstigt i munnen. Hon hade varit hos tandläkaren och lagat en tand som hon bitit sönder, stackars matte så hon fick en puss extra!

Hemma satt vi på bänken och tittade på katter för det lovade matte i morse. Ingen Peggy men jag såg andra.

Nu har jag ätit lite och ska snart vila lite.


Måste berätta att matte och matteföräldrarna är lite taskiga mot mig, de påstår att jag behöver hjälpmedel och då iform av hörapparat och glasögon!

Visst att jag råkar tro att barnvagnar, folk som drar en dramaten, bärkassar eller annat är hundar, hinner jag bara slå en snabb glimt är det lätt att ta miste!

Hörseln? Nja jag väljer vad jag vill höra, alltså jag behöver inga hjälpmedel!

  

Detta är ett bra hjälpmedel fast jag har inte haft den på länge nu!

Av Aamor & Tina - 17 maj 2011 21:02

Det regnade i morse när jag skulle till syrran men jag fick inte mer bråttom för det trots att matte upplyste mig flertalet gånger att vi blev blöta! Vi torkar väl igen.

Vi har haft mattefar för oss själva idag för mattemor umgicks med sina vänner, vi gillade inte när hon gav sig iväg.

Vi har sovit mest hela förmiddagen och sen busade vi lite när vi var utvilade.


Matte kom men sen gav hon sig iväg igen, hon skulle lämna igen en sak som hon lånat, jag blev så ledsen, Affi också så det enda som kunde trösta oss var gottis!

Sen satt vi i fönstret och väntade på henne.

När vi sen var nästan hemma kom 3 av barnen som bor vid oss springade och ropande "Aamor, vänta på oss!" och när de kom fram fick de mågra pussar av mig och sen sa dom att jag var den sötaste killen i hela världen så de fick några pussar till!

Inne så åt jag lite mat och sen sov jag en stund men matte höllt på med för mycket annat så jag fick ingen ro.

Var precis ute på dagen sista runda och nu kallar matte mig Goofy!

Det nya namnet är för att, enligt matte, jag lät bli att lyssna när vi gick ut.

Hon lät mig gå "lös" och så gick hon men jag skulle först kolla efter katter! Hon stod en bra bit bort och kallade, jag tittade på henne och sen tittade jag bort och inte förrän hon gick mot mig och var halvvägs kom jag och rusade rakt förbi henne, då kallade hon mig Fisen!

Tillbaka från rundan var jag tvungen att kolla efter katter så matte satte sig på en sten och så hör jag henne kalla på Peggy och Peggy kom i galopp och då ville jag busa med henne men hon ville gosa.

Där låg jag på marken och gnydde med svansen på högsta fart men inte tusan nappade hon på buset! Då kallade matte mig Goofy!

Inne så fick jag nått som matte kallar flipp, jag for upp i soffan och välte ner kuddar, ner på golvet och fick fatt i en grisknorr som jag gömde i ena hörnan på soffan. Nytt sätt är att sätt dit den och sen lägger du dig på sidan och krafsar med alla fyra benen så gömmer man den bra!

Kolla själv!

  

Håller på som bäst att gömma, märker inte ens att matte blixtrar!

  

Avslöjad! Jag gör ingenting, ligger bara här och flämtar!

Syns grisknorren?

Kanske matte har rätt i att kalla mig Goofy!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards